عدم مناسب سازی ۹۰ درصد ادارات شیروان جهت تردد معلولان

رییس اداره بهزیستی شیروان گفت: ۹۰ درصد ادارات این شهرستان جهت تردد معلولان مناسب سازی نشده در صورتی که قانون بر مناسب سازی آن تاکید کرده است.

علی اکبر آرام- رییس اداره بهزیستی شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: دلیل این مهم، ساختمان های قدیمی و تعریف شدن فضای موجود در زمان احداث بوده که تقاضا داریم اولویت اعتبارات تملک دارایی هر دستگاه مربوطه، جهت مناسب سازی دیده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با وجود گذشت چندین سال از اجرای این مصوبه متاسفانه تاکنون برخی ادارات نسبت به اجرای آن تعلل کردند و معلولان جهت انجام کارهای اداری و مراجعه برای تردد با مشکلات بسیاری مواجه هستند که نیاز است مطالبات و خواسته های این قشر در نظر گرفته شود.

 

آرام عنوان کرد: معابر شهر فقط خیابان های اصلی امام رضا، امام خمینی و سعدی مناسب سازی شده و خیابان کاشانی در دست اجرا است لذا نیاز است شهرداری در اجرای آن تسریع داشته باشد و تعداد دیگری از خیابان ها اضافه شود.

 

رییس اداره بهزیستی شیروان بیان کرد: از شهرداری انتظار می رود اماکن عمومی و پاساژهای جدید را طوری طراحی کنند که مورد استفاده تردد معلولان هم قرار گیرد و یکی از پارک های سطح شهر (خانواده) مناسب سازی انجام شود تا معلولان، نابینایان، ناشنوایان، سالمندان و معلولان جسمی حرکتی مشکلی نداشته باشند.

 

مجموع معلولان تحت پوشش این نهاد سه هزار و 702 نفر است كه از این تعداد 471 نفر دچار اختلالات بینایی، 19 نفر صوت و گفتار، 905 نفر ذهنی، 426 نفر شنوایی، یكهزار و 470 نفر معلولان ذهنی و جسمی و 511 نفر دچار اختلالات روانی هستند.

 

کد خبر 1272408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha