۵ هزار خانوار کمیته امداد فاقد مدارک هویتی هستند

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان گفت: پنج هزار خانوار کمیته امداد تحت پوشش این نهاد حمایتی، فاقد مدارک هویتی بودند که در کمتر از یک ماه به دوهزار و ۵۰۰ مورد کاهش یافت.

اصغر نورمحمدیان- مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: جهت خدمات رسانی بهتر به مددجویان و  تسهیل در امور، مدت زمانی که برای صدور یک کارت در نظر گرفته شده 20 دقیقه است و تعداد کارت های باقیمانده برای صدور، در دست اجرا است.

 

وی خاطرنشان کرد: از سال 96 صندوق امداد و ولایت تشکیل شد که حساب تمام مددجویان تحت پوشش این نهاد در یک بانک تجمیع شد و مزایای خوبی داشت، در این راستا برای این شهرستان، 8 هزار کارت با مدت اعتبار سه ساله صادر و تحویل مددجویان شد.

 

نورمحمدیان عنوان کرد: از سال 99 کارت های صادر شده منقضی شد و با رایزنی های کمیته امداد به دلایل کرونا و سایر مسائل تا اردیبهشت ماه امسال تمدید انجام شد ولی اکنون بانک مرکزی و پلیس فتا خواستار اطلاعات هویتی تک تک مددجویان هستند.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان با اشاره به دغدغه های مددجویان در این خصوص بیان کرد: مستمری و یارانه هیچ مددجویی قطع نشده و فعلا حق برداشت ندارند و با صدور کارت جدید حق برداشت برای آنان انجام و معوقات واریز خواهد شد.

 

نورمحمدیان تصریح کرد: مددجویان باید جهت داشتن اطلاعات هویتی با در دست داشتن اصل شناسنامه، کارت ملی جدید، سیم کارت فعال بر روی گوشی و به نام خود شخص، کدپستی و داشتن مهر و امضاء اقدامات لازم را برای صدور کارت جدید انجام دهند.

 

وی اضافه کرد: از مددجویان انتظار می رود تا صدورکارت جدید و برداشت مستمری و یارانه خود، از کارت دیگری استفاده کنند و به زودی انجام خواهد شد.

کد خبر 1272443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha