فعالیت ۲۴۵ باب کتابخانه در مساجد گیلان/ منابع جدید به کتابخانه‌های مساجد تزریق می شود

در راستای تقویت کتابخانه‌های مساجد گیلان و توسعه کتابخوانی تفاهم نامه‌ای فی مابین ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و موسسه فرهنگی و هنری نقش ترنج گیل منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، در راستای تقویت کتابخانه‌های مساجد گیلان و توسعه کتابخوانی تفاهم نامه‌ای فی مابین ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و موسسه فرهنگی و هنری نقش ترنج گیل منعقد شد.

در قالب این تفاهم‌نامه و مطابق با مشاوره و نیازسنجی انجام شده از سوی ستاد کانون‌های مساجد استان، موسسه نقش ترنج گیل مسئول رفع نیازهای کتابخانه‌های مساجد در تامین کتب و ملزومات کتابخانه‌ای جهت تقویت و توسعه کتابخانه‌های مساجد استان است.

بالغ بر 2 هزار نسخه کتاب، قفسه‌های کتاب و سایر لوازم کتابخانه‌ای در قالب این تفاهم‌نامه به کتابخانه‌های مساجد استان که مورد نیازسنجی قرار گرفته‌اند، اهدا می‌شود.

حجت الاسلام رضا حاجتی_ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در همین راستا از چهار کانون انصار الحسین(ع)، شهید هدایتی، شهید رجایی و باب الحوائج رشت و کتابخانه‌های این مساجد بازدید کرد.

وی در این بازدیدها از فعالیت 245 باب کتابخانه در مساجد استان خبر داد و بر لزوم بروزرسانی کتب موجود مطابق با نیاز محل تاکید کرد.

حاجتی با بیان اینکه تزریق منابع جدید به کتابخانه‌های مساجد در دستور کار ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان است اظهارکرد: با انعقاد تفاهم نامه با موسسه نقش ترنج گیل بالغ بر 2 هزار نسخه کتاب و تعدادی قفسه و لوازم کتابخانه‌‌ای به کتابخانه‌های فعال مساجد استان اهدا می‌شود.

مسجد محور برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد گیلان است

وی همچنین در بازدید از چند کانون شهرستان رشت( کانون شهید رجایی سیمبر) بر محوریت مساجد در اجرای برنامه‌ها تاکید کرد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را عاملی مهم در ترویج فعالیت‌های مسجدی و مسجد محور عنوان کرد.

حاجتی با تاکید بر گفتمان سازی انقلاب اسلامی با تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری خواستار اجرای برنامه‌های متنوع و متناسب با نیاز جوانان در ایام تابستان شد تا جذب نوجوانان و جوانان به مساجد را به همراه داشته باشد.

 در ادامه این دیدار مدیر کانون فرهنگی هنری شهید رجایی به بیان مشکلات و نیازمندی‌های این کانون در راستای اجرای هر چه بهتر فعالیت‌ها با مشارکت جوانان پرداخت.

کد خبر 1272497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha