جهاد دانشگاهی می‌تواند تربیت‌کننده مدیران انقلابی آینده باشد

آیت الله ناصری گفت: از جهاد دانشگاهی انتظار می‌رود که موضوع تفکر و تدین را در دستور کار خود قرار دهد تا در آینده شاهد حضور مدیران و کارآفرینانی اصلح در کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،‌ آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به لزوم تحول در مراکز آموزشی و دانشگاهی اظهار کرد: تغییر و تحول در مباحث آموزشی، حرکت جوامع علمی کشور در مسیر دانش و رشد آنها همگام با سرعت جهانی از مواردی است که باعث پیشرفت کشور می‌شود. 

 

وی افزود: دشمن با علم به این موضوع تلاش خود را کرد تا جوامع اسلامی نتوانند در این مسیر گام بردارند و به درجات متعالی برسد. 

 

امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت تدین و هویت‌شناسی در میان دانش‌آموزان و دانشجویان تصریح کرد: هویت‌شناسی و هویت‌یابی یکی از مواردی است که می‌تواند به دانش‌آموزان و دانشجویان در مسیر تشخیص درست از غلط بسیار کمک کند. 

 

وی افزود: با توجه به تاکید آیات قرآن و روایات بر موضوع تفکر، نیاز است که در جوامع اسلامی به این مهم به‌گونه دیگری توجه شود و در مراکز علمی و آموزشی، مبانی و مباحث بر اساس اصل تفکر باشد تا به رشد خلاقیت و استعدادهای علم‌اندوزان منجر شود. 

 

ناصری ادامه داد: از جهاد دانشگاهی انتظار می‌رود که موضوع تفکر و تدین را در دستور کار خود قرار دهد تا در آینده شاهد حضور مدیران و کارآفرینانی باشیم که با دیدی باز به مشکلات رسیدگی خواهند کرد و تنها از الگوهای تکراری که جوامع غرب ایجاد کرده، پیروی نمی‌کنند. 

 

وی با بیان اینکه تعقل و عقل چراغ راه انسان است، گفت: عقل راه درست را از راه غلط تشخیص می‌دهد، بنابراین اگر اجازه رشد و نمو را به عقل کودکان و نسل جدید ندهیم، در آینده برای شناخت خوب از بد و درست از غلط به مشکل خواهند خورد. 

 

امام جمعه یزد ادامه داد: جهاد دانشگاهی در این بازه زمانی که همه دشمنان علیه این نظام اسلامی هجوم آورده‌اند،‌ باید تحولی بزرگ را در حوزه پرورش و تربیت انسان‌هایی متفکر، دانش بینان و معتقد به دین از کودکی رقم بزند. 

کد خبر 1272504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha