ایمان و امید تنها راه مقابله با القاء یاس دشمن  در جامعه است

حجت الاسلام گواهی با بیان اینکه بذر ایمان و امید امام ره دستاوردهای علمی امروز را به بار آورد گفت: ایمان و امید تنها راه مقابله با القاء یاس دشمن در جامعه است.

حجت الاسلام عبدالعلی گواهی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ترویج ایمان و امید در جامعه با توجه به بیانات رهبر انقلاب گفت: مقام معظم رهبری به چند موضوع مهم در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی اشاره کردند. ابتدا به تحولی که امام (ره) در داخل کشور و منطقه ایجاد کردند اشاره کردند و سپس یادآور شدند که امام ره به دو مسئله بسیار پایبند بودند یکی ایمان و جایگاه ایمان که موجب نصرت الهی است را خاطرنشان کردند و نکته دیگر امید را در سخنان شان مورد توجه قرار دادند.

 

 

رئیس عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح افزود: رهبر انقلاب یادآور شدند عنصر امید در دل امام ره یک عنصر دایمی بود و به صورت موقت نبود که بگوییم در بخشی از بیانات خود به مردم امید می دادند و یا در بخشی دیگر مردم را ناامید، بلکه امید یک عنصر دایمی در وجود امام ره بود و موتور حرکت ایشان در طی انقلاب ایمان و امید بود.

 

 

حجت الاسلام گواهی تصریح کرد: در گفتار و رفتار امام (ره) از دهه 20 تا دهه 60 و اواخر عمر با برکت ایشان هیچ تفاوتی در گفتار و رفتار امام (ره) حاصل نشده است. دست نوشته هایی که از امام (ره) از دهه 20 تا دهه 40 به جای مانده است، نشان می دهد که همان نکاتی را که در دهه 40 شنیدیم در دهه 60 هم از ایشان در اوج طوفان های مهیب امنیتی، سیاسی و اقتصادی برای کشور به وجود می آید، می شنویم و امام هیچ گاه در این شرایط خم به ابرو نیاوردند.

 

 

وی یادآور شد: امید در دل امام موجب تقویت امید در آحاد مردم می شد. جوانان رزمنده ای که در دوران دفاع مقدس و با دست خالی با پیروی از بنیانگذار انقلاب اسلامی شعار جنگ جنگ تا رفع فتنه را به صورت عملی در میدان مبارزه به ظهور رساندند و مصداق ایه 193 سوره بقره" وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ ۖ فَإِنِ انْتَهَوْا فَلَا عُدْوَانَ إِلَّا عَلَى الظَّالِمِينَ و با کفار جهاد کنید تا فتنه و فساد از روی زمین برطرف شود و دین خدا حاکم باشد و بس، و اگر (از فتنه) دست کشیدند (با آنها عدالت کنید که) تجاوز جز بر ستمکاران روا نیست."

 

 

ایمان و امید در دل مردم در دفاع مقدس موجب شد خالصانه در خدمت نظام باشند

وی ادامه داد: آن قدر امید در دل مردم ایجاد شده بود که مردم خالصانه و بدون هیچ چشمداشتی تمام هستی خود را در خدمت نظام و در میدان جنگ آورده بودند البته رهبر انقلاب تاکید می کنند که نباید با مطالبی فریب کارانه امید را مطرح کنیم. امید باید امیدی باشد که از ته دل باشد. وقتی انسان توکل به خداوند می کند و در آن توکل تلاش و ایستادگی نیز به کار می برد، قطعا به نتیجه خواهد رسید.

 

 

امام (ره) با ایمان و امید در برابرزور و تزویر دشمن پیروز شد

رئیس عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح گفت: در مقابل زر و زور و تزویر دشمن امام ره با دو عامل ایمان و امید پیروز شدند. امروز دشمنان با تمام وجود در عرصه مقابله با انقلاب اسلامی و تمامیت اسلام ایستادگی کردند و آنچه داشتند را به میدان آوردند. در جنگ تحمیلی در حوزه مسایل سیاسی، اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تمام داشته های خود را بیرون ریختند و علیه دین مقدس اسلام ایستادند و البته قطعا به پیروزی نمی رسند و امتیازی کسب نخواهند کرد.

 

 

برهمگان واجب است در برابر القاء یاس و ناامیدی و تبلیغات نادرست دشمن بایستند

وی اظهار داشت: امروز آزموده را آزمودن خطاست. ملت ایران قبلا آزموده شدند و امروز جمهوری اسلامی ایران در فضایی بهتر، بالاتر و ممتازتر از گذشته با انگیزه مقابله در مقابل دشمنان ایستاده است و امروز بر همگان واجب است در مقابل یاس و ناامیدی و تبلیغات نادرست و ناصحیح دشمنان بایستند. نسل امروز را باید آگاه به گذشته و دهه های قبل از انقلاب کنیم، اینکه در چه وضعیتی بودیم و کجا ایستاده بودیم و دشمن با ما چه کرده بود و چگونه ما را منزوی کرده بود.

 

 

حجت الاسلام گواهی اظهار کرد: اکنون آنهایی که چندین دهه بر مردم ظلم کردند و حکمرانی داشتند، مدعی حقوق بشر و رفاه برای مردم هستند. آنهایی که تا دیروز اهرم اقتصادی بر دست داشتند و میدان دار بودند، جنگ تحمیلی را بر ما تحمیل کردند. استرس و اضطراب های  زیادی را بر ما وارد کرده، داعش، ناامنی و حتی خرید دارو را برای ما منع کردند. چگونه اکنون مدعی شدند که می توانند برای مردم حامل پیام رفاه و حقوق بشر باشند.

 

 

بذر ایمان و امید امام ره دستاوردهای علمی امروز را به بار آورد

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با تمام مشکلات الحمدالله بر تمامی جنگ ها فائق آمده و توانسته است در منطقه جایگاه مطلوبی را کسب کند و امروز نیز نیاز داریم تا از نظر سخت افزاری و نرم افزاری امید را در جامعه ترویج کنیم. امام ره تنها با یک تریبون و یک قلم اطلاعیه ها را به دست مردم می رساندند و حامل پیام ایمان و امید بودند که نتیجه آن جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران است. امروز پیشرفت های گسترده علمی و فناوری از پرتاب موشک تا ابعاد مختلف علمی دیگر نتیجه همان بذر ایمان و امید بنیانگذار انقلاب اسلامی در کشور است.

 

 

کد خبر 1272524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha