۱۷۹ هزار دانش‌آموز کردستانی در مسابقات فرهنگی هنری شرکت کردند

طیبی‌راد گفت: ۱۷۹ هزار دانش‌آموز کردستانی در مسابقات فرهنگی و هنری در قالب ۸۳ رشته مختلف شرکت کردند.

عزت‌الله طیبی‌راد معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان از مسابقاتی است که هرساله با استقبال گسترده دانش‌آموزان همراه است و این مسابقات در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بخش‌های این جشنواره افزود: دانش‌آموزان در ۶ بخش «هنرهای آوایی»، «فیلم و هنرهای نمایشی»، «هنرهای دستی و تجسمی»، «آفرینش‌های ادبی»، «رسانه و فضای مجازی» و «نقد» و در قالب ۸۳ رشته و گرایش مختلف به رقابت می‌پردازند و توانمندی خود را محک می‌زنند.

طیبی‌راد، به بخش موضوعی این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: این بخش در ۱۴ رشته و موضوع در همه مقاطع تحصیلی برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با اعلام اینکه در مرحله آموزشگاهی ۱۷۹ هزار دانش‌آموز در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف این جشنواره به دو‌ صورت حضوری و‌ مجازی مشارکت داشتند، افزود: در دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول منتخبین استانی رشته‌های نقاشی و سرود همگانی، و نیز در دوره متوسطه دوم نفرات اول رشته‌های انفرادی به مرحله کشوری این جشنواره راه پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: یکصد اثر در رشته‌های انفرادی و یازده گروه منتخب از استان کردستان مجوز حضور در مرحله کشوری را پیدا می‌کنند.

طیبی‌راد یادآور شد: مرحله کشوری مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان مرداد ماه امسال به صورت حضوری در نیشابور برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری مراسم تقدیر از برترین های استانی در سنندج خبر داد و گفت: این مراسم در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

کد خبر 1272555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha