سفر رییس جمهور به امریکای لاتین نشان از رویکرد صحیح دولت در عرصه تعاملات بین المللی دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به سفر رییس جمهور به آمریکای لاتین گفت: سفر رییس جمهوری به این کشورها نشان از رویکرد صحیح دولت نسبت به ایجاد توازن در عرصه تعاملات بین المللی دارد.

زهره الهیان در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سفر رییس جمهور به آمریکای لاتین گفت: سفر رییس جمور و هیئت همراه به آمریکای لاتین و بازدید از کشور در این منطقه نشان از رویکرد صحیح دولت و رییس جمهور نسبت به ایجاد توازن در عرصه تعاملات بین المللی دارد.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر جا ظرفیتی برای رشد اقتصادی در قاره های مختلف وجود دارد باید در مسیر تعاملات اقتصادی و تبادلات تجاری، علمی و فرهنگی از آن استفاده کرد چرا که این موضوع منجر به گشایش در کشور به لحاظ اقتصادی خواهد شد.

 

 

وی افزود: رویکرد و توجه به کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای آسیایی در دولت سیزدهم برخلاف دولت گذشته که صرفا به سمت کشورهای اروپایی بود خواهد توانست ما را در مسیر دور زدن و خنثی سازی تحریم ها کمک کند در واقع باید به گونه ای عمل کنیم تا در مسیر ظلمی که به ملت در مورد تحریم ها شده است، باعث گشایش و حل مشکلات شویم. قطعا ایجاد تعامل و تبادل با کشورهای آمریکای لاتین و آسیایی می تواند ما را در این مسیر کمک کند.

 

 

وی با بیان اینکه تبادلات و تعاملات سیاسی با کشورهای دیگر به اقتدار کشور و رشد اقتصادی کمک می کند، تاکید کرد: البته کشورهای آمریکای لاتین نیز نسبت به ایجاد تعاملات و تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران تمایل دارند و قطعا این تمایل دو طرفه منجر به این خواهد شد که آنها در مقابل زورگویی های آمریکا و غرب بایستد و در مسیر رشد اقتصادی خود حرکت کنند.

 

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران و ونزوئلا تحت شدیدترین تحریم ها از سوی آمریکا و غرب قرار گرفتند و می توانند در این مسیر خلاهای همدیگر را بپوشانند و مسیر پیشرفت و توسعه را طی کنند.

کد خبر 1272632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha