شفافیت در روند انتخابات عامل جلب مشارکت حداکثری مردم

حجت الاسلام مدبر شفافیت در روند انتخابات را عامل مهمی در جلب مشارکت حداکثری مردم دانست و گفت: آفت یک انتخابات این است که مردم حس کنند رای آنان نقشی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام محمدحسین مدبر در جلسه هم اندیشی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اسلام و جمهوریت دو بال نظام اسلامی هستند، گفت: شیوه و روند امور بایستی در مسیری پیش رود که مردم بدانند رای آنان تاثیرگذار است.

 

امام جمعه جهرم با یادآوری تاکیدات امامین انقلاب در خصوص اهمیت مشارکت سرنوشت سازمردم در پای صندوق های رای  اظهار داشت: آفت یک انتخابات این است که مردم حس کنند رای آنان نقشی ندارد.

 

به گفته حجت الاسلام مدبر باید به جای دو گانه سازی، زمینه حضور نامزدهای انتخاباتی از قشرهای مختلف در انتخابات فراهم شود تا مردم از میان ديدگاه و برنامه های ارائه شده مختلف توسط آنان، بهترین را برگزینند که البته این مهم خود مشارکت بیشتر در پای صندوق های رای را نیز به همراه دارد.

 

وی با بیان این که به هیچ عنوان در دفاع از حق مردم کوتاه نخواهم آمد، شفافیت در روند انتخابات را عامل مهمی در جلب مشارکت حداکثری مردم دانست که به واسطه تلاش دست اندرکاران حاصل می شود.

 

 وی افزود: ملت در بزنگاه های مختلف با حضور خود نظام اسلامی را بیمه کرده اند اما ایجاد روحیه امید که مورد تاکید مقام معظم رهبری است از دیگر وظایف مسئولین  برای پاسداشت و خدمت به همین مردم عزیز است و این با تلاش شبانه روزی میسر خواهد شد. 


در این جلسه  حجت الاسلام حضوری سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شهرستان جهرم، راهبردهای ارائه شده توسط مقام معظم رهبری در انتخابات را راهگشا دانسته و بیان داشت: در سایه رقابت سالم است که زمینه مشارکت حداکثری فراهم می شود.


شعبانی فرماندار ویژه شهرستان جهرم نیز با بیان این که از تمامی ظرفیت خود برای استفاده از دیدگاه صاحب نظران برای برگزاری  یک انتخابات پرشور استفاده می‌کنیم با قدردانی از اهتمام و توجه امام جمعه جهرم خواستار ورود حداکثری حوزه های علمیه،مساجد و دانشگاه ها در موضوع انتخابات شد.

 

دیگر حاضرین این جلسه هم اندیشی نیز  دیدگاه و نظرات خود را در راستای برگزاری انتخابات پرشور اسفندماه ۱۴۰۲  ارائه دادند.

 

به گزارش شبستان، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر میهن اسلامی، برگزار خواهد شد. 

کد خبر 1272682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha