آمادگی برای طرح مشارکت همگانی ذبح گوسفند در عید سعید قربان وجود دارد

حسینی با بیان اینکه طرح مشارکت همگانی در عید سعید قربان اجرا می‌شود اظهار کرد: با این طرح زمینه برای اجرای منویات و ادای نذورات تمامی هموطنان بالاخص در شرایط کنونی جامعه و تورم موجود مهیا خواهد شد.

سیدعلی حسینی، مدیرعامل خیریه معلولین و سالمند استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به در پیش بودن عید قربان، عید بندگی و تواضع در برابر خداوند رحمان بیان کرد: هموطنان عزیز می توانند با پیوستن به طرح خرید گوسفند قربانی به طور مشارکتی، نذورات خود را به بیش از ۴۵۰ مددجوی بستری در آسایشگاه خیریه استان گیلان اهدا کنند.

وی با اشاره به اینکه خیرین می توانند وجوه خود را به شماره 5041727070707060 واریز و بعد رسید خود را به شماره 33553088 فکس نمایند، افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند «خداوند متعال در روز عید فطر و عید قربان به زمین با عنایت مینگرد پس از خانه ها بیرون آیید تا رحمت به شما برسد».

حسینی عيد قربان را روز گسترش فرهنگ توحيد، تسليم و بندگي دانست و گفت: در تمامي ملت ها روزهايي به عنوان روز عيد وجود دارد و در دين مبين اسلام نيز خداوند به صورت مشخص 2 روز را به عنوان روز شادي و روز عيد در نظر گرفته است كه يكي از اين روزها، پس از پايان ماه مبارك رمضان در نخستين روز از ماه شوال است که عيد فطر مي نامند و ديگري هم روز عيد قربان نام دارد.

وی تصریح کرد: دهم ذي الحجه، عيد قربان يا عيد الاضحي، روزي است كه حجاج به دور از تمامي خواسته هاي دنيايي در عرفات، رسم بندگي را به جاي مي آورند و در منا به رسم حضرت ابراهیم در اطاعت از فرمان خدای یکتا که دستور قربانی کردن فرزندش اسماعیل را صادر کرده بود و سپس قوچی برای قربانی برایش فرستاد، حجاج رسم قرباني را به انجام مي رسانند تا پس از آن به زيارت خانه خدا مشرف شوند.

حسینی با اشاره به اینکه قربانی کردن برای عموم مردم واجب نيست بلكه مستحب است، اما افرادي كه در مراسم حج تمتع حضور مي يابند، پس از پايان مراسم حج و در روز عيد قربان بايد اين عمل را انجام دهند گفت: اما مسلمانان نيز می توانند در يك يا 2 روز پس از عيد، قرباني داشته باشند از این رو اين موضوع در عيد قربان به سنتي پسنديده تبدیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: انسان های توانمند با این اقدام و تقسيم گوشت قربانی در ميان نيازمندان، عملي شايسته را انجام می دهند که پاداشش در نزد خداوند متعال بسیار است.

حسینی اذعان کرد: كمك و ياري رساندن به مستمندان و نیازمندان کاری خدا پسندانه و انسان دوستانه است و برکات فراوانی را با خود به همراه خواهد داشت.

وی بیان کرد: این خصلت مردم نیکوکار سال ها است که در آسایشگاه معلولین و سالمندان تداوم دارد و غیر از عید قربان نیز مردم گیلان در این مجموعه کمک های نقدی و غیر نقدی خود را اهدا می کنند.

حسینی افزود: اگر کسی توانایی مالی اندکی هم دارد می‌تواند به‌صورت مشترک در قربانی شریک شده و با سهمی هر چند اندک از آن آثار و نتایج بهره ببرد.

کد خبر 1272717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha