ثبت نام ۱۲ بقعه متبرکه خراسان جنوبی در اولین دوره جشنواره «سلاله»

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه تاکنون ۱۲ بقعه متبرکه در اولین دوره جشنواره «سلاله» ثبت نام کرده اند، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی، ارزیابی و ارتقا فعالیت ها و خدمات بقاع متبرکه است و به دنبال ایجاد یک فضای رقابتی بین بقاع هستیم.

حجت الاسلام حسین رحیمی-معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: اولین دوره جشنواره «سلاله» ویژه بقاع متبرکه همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۹۶ بقعه متبرکه وجود دارد، گفت: بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی شناخته می شوند و توانسته اند در اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی به خوبی عمل کنند.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص اولین دوره جشنواره «سلاله» عنوان کرد: این جشنواره ویژه فعالیت ها و دستاوردهای فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی بقاع متبرکه برگزار می شود و تمامی بقاع متبرکه استان می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

 

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی، ارزیابی و ارتقا فعالیت ها و خدمات بقاع متبرکه است تا بتوانند بهتر از گذشته عمل کنند چرا که این اماکن بهترین مکان برای انجام فعالیت های فرهنگی هستند و مردم ارادت خاصی به بقاع متبرکه دارند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲ بقعه متبرکه در اولین دوره جشنواره «سلاله» ثبت نام کرده اند، افزود: فعالیت های بقاع متبرکه در این جشنواره داوری می شود و به دنبال دیده شدن فعالیت ها و خدمات و ایجاد یک بستر رقابتی بین بقاع متبرکه هستیم.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در پایان گفت: بقاع متبرکه دارای سه سطح یک، ۲ و سه هستند و از هر سطحی سه بقعه متبرکه به مرحله کشوری راه پیدا خواهد کرد و ثبت نام اولین دوره جشنواره «سلاله» تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد.

 

 

کد خبر 1272802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha