اردوی راهیان نور بستری برای آشنایی نسل جوان با حماسه دفاع مقدس است

رفیعی یکی از راه های آشنایی نسل جوان با حماسه دفاع مقدس را اردوی راهیان نور خواند و گفت: در این برهه از زمان که دشمن جنگ تمار عیار رسانه ای و فرهنگی برعلیه ایران آغاز کرده است برپایی اردوهای راهیان نور می تواند این نسل را با فرهنگ شهادت آشنا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان امروز در جلسه هماهنگی راهیان نور شمالغرب کشور، از این اردو به عنوان یک رویداد فرهنگی اثرگذار یاد کرد و گفت: تمام مسئول در این رویداد فرهنگی نقش دارند.

 

وی یکی از راه های آشنایی نسل جوان با حماسه دفاع مقدس را راهیان نور خواند و گفت: در این برهه از زمان که دشمن جنگ تمار عیار رسانه ای و فرهنگی برعلیه ایران آغاز کرده است برپایی اردوهای راهیان نور می تواند این نسل را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کند.

 

رفیعی به نقش مسئولان برای برگزاری باشکوه اردوی راهیان نور اشاره کرد و گفت: با فراهم ساختن زمینه حضور جوانان و نوجوانان در اردوی راهیان نور، دانش آموزان در فضای شاد و مفرح قرار می گیرند.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان با تاکید بر اینکه به برنامه راهیان نور نباید نگاه اداری داشته باشیم، گفت: دستگاه‌ها می‌توانند برای تامین هزینه های اردوها از یک درصد اعتبارات فرهنگی و شاهد استفاده کنند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برپایی کاروان‌های راهیان نور ادامه همان جنگ است، اما به شکل فرهنگی، تصریح کرد: راهیان نور فرصتی برای تجدید پیمان با شهداست.

 

سید شمس‌الدین موسوی با بیان اینکه راهیان نور بهترین فرصت برای آشنایی جوانان و نوجوانان برای شناخت و الگوگیری از رزمندگان است، عنوان کرد: مدیران و مسؤولان استانی باید از این اقدام فرهنگی پشتیبانی کنند و آن را یک سرمایه‌گذاری فرهنگی بدانند.

 

وی به سهمیه استان در حوزه اعزام راهیان نور اشاره کرد و گفت در قالب راهیان نور جنوب کشور چهار هزار و ۶۳۴ نفر به مناطق عملیاتی اعزام شدند و در ایام تابستان نیز در قالب اردوهای عمومی خانوادگی، دانش‌آموزی و دانشجویی اعزام به این مناطق را خواهیم داشت.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه استان  نیز با بیان اینکه اهمیت راهیان نور بر همگان واضح و مبرهن است و به فرموده رهبر معظم انقلاب راهیان نور یک عملیات مهم فرهنگی است که تاثیرات زیادی روی قشر جوان و نوجوان دارد، گفت: ۶۲۰۰ زائر از استان زنجان به اردوی راهیان نور اعزام خواهند شد.

 

محسن سهندی با بیان اینکه افتتاحیه راهیان نور از اردیبهشت آغاز شده است، اضافه کرد: این اعزام ها یک برنامه متمرکز کشوری است و در آن حضور آحاد مردم پیش‌بینی شده است.

 

کد خبر 1272837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha