برگزاری رویداد مد و لباس استان یزد از ۲۴ خردادماه

رویداد مد و لباس با حضور بیش از ۶۵ تولیدکننده داخلی از ۲۴ خردادماه به مدت سه روز در مجتمع ستاره یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، نشست خبری برگزاری رویداد مد و لباس استان یزد با محوریت پوشش عفیفانه با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت معدن و تجارت استان یزد برگزار شد.

احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به برگزاری نمایشگاه مد و لباس به میزبانی استان یزد گفت: این نمایشگاه از ۲۴ خردادماه به مدت سه روز در محل مجتمع تجاری ستاره یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: مسئولیت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده که ماموریت اصلی آن سیاست‌گذاری و بسترسازی در حوزه مد و لباس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: این کارگروه فرادستگاهی است که در استان‌ها به مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود.

عابدی ادامه داد: در سال گذشته پنج رویداد مد و لباس داشتیم که به همت مؤسسات فعال در استان برگزار شد و هم اکنون نیز ۱۰ مؤسسه فعال در این زمینه داریم.

وی گفت: سال گذشته از محل تبصره ۱۶ بیش از ۲۰ میلیارد ریال به طراحان مد و لباس اختصاص دادیم و سعی کردیم افراد فعال در این زمینه را حمایت کنیم و در سال جاری نیز‌امیدواریم شاهد افزایش آن باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: هدف ما تقویت مد و لباس ایرانی و اسلامی است.

وی گفت: یکی از رویکرد‌های ما در کارگروه دسترس‌پذیر کردن پوشاک سالم و عفیفانه است که رویداد‌ها و نمایشگاه نیز در این زمینه بوده است.

عابدی با اشاره به اجرای طرح زیست عفیفانه گفت: در این طرح استان‌ها مکلف شدند که زیرساخت‌های آن را فراهم کنند و در شهر‌های مختلف نیز این را دنبال کردیم.

وی گفت: در اسفندماه ۱۴۰۰ شاخص‌های نظارت و تولید و عرضه پوشاک اجتماعی تولید و ابلاغ شد که چهارچوبی از شاخص‌های طراحی لباس اجتماعی بود که اجرایی شدن آن نیازمند عزم جدی و به خصوص صنوف تخصصی است و‌امیدواریم در استان نیز این امر صورت گیرد.

عابدی بیان کرد: نمایشگاه مد و لباس سه روز در مجتمع تجاری ستاره برگزار می‌شود و بیش از ۶۰ تولید‌کننده و برند برتر در این نمایشگاه حضوری فعال دارند و از ۱۲ استان نیز حضور دارند.

محمدکاظم صادقیان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در این نشست گفت: حوزه پوشاک یکی از دغدغه‌های اساسی ما است که این رویداد در راستای تکمیل زنجیره پوشاک است زیرا جهش صنعت ما می‌تواند از این طریق صورت گیرد.

وی بیان کرد: پوشاک زنجیره پیچیده دارد که کشور‌های شرق آسیا و کشور‌هایی مانند ایتالیا و فرانسه در این زمینه خوب کار کرده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: با ورود پوشاک فرهنگ‌ها نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و به نوعی قاچاق آن نیز در این زمینه اثرگذار است و هرچه ما کمتر کار کنیم از این طریق هویت و را نشان می‌دهد.

صادقیان گفت: ما در زمینه طراحیخلأداریم و اگرچه ۱۵۰۰ فروشنده پوشاک داریم ولی طراح کم داریم که باید به این هنر صنعت توجه بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه طراحی به هم‌رسانی هنرمندان باید مورد توجه قرار گیرد و در نمایشگاه امسال شاهد جمع شدن زنجیره مد و لباس بودیم اماخلأطراحی به خوبی وجود دارد.

صادقیان گفت: ما باید هنرمندان و طراحان را دعوت کرده و زنجیره‌های آن را تکمیل کنیم و به نوعی دانش این رشته را رشد دهیم و در این راستا نیز‌امیدواریم بتوانیم جایگاه گذشتگان ما احیا شود.

وی گفت: کارگروه مد و پوشاک در زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها، ایجاد فضای تعاملی حوزه پوشاک، در دسترس گذاشتن پوشاک سالم کیفیت و طراحی و هنر عفیفانه گام برداشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد بیان کرد: پوشش عفیفانه به عنوان گام ترویجی ما است و‌امیدواریم توسعه کسب و کار افراد فعال در این زمینه باشیم.
 

کد خبر 1272880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha