رونمایی از سندملی قصه‌گویی ایرانی/  هنر و پویایی فرهنگی کشور با قصه گویی فراهم شد

میر عظیمی با بیان اینکه ثبت هنر قصه گویی در فهرست میراث ناملموس ملی، حرکت مبارکی‌است گفت : هنر و پویایی فرهنگی کشور با قصه گویی فراهم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،‌سیدجلیل میرعظیمی امروز ( سه شنبه ۲۳ خرداد ) در آیین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی اظهار کرد : هنر قصه گویی از دیر باز در فرهنگ ایرانی وجود داشت و قدمتی دیرینه دارد.‌

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیان اینکه ثبت این هنر در فهرست میراث ناملموس ملی، حرکت مبارکی‌است گفت: این حرکت به مانایی این هنر و پویایی فرهنگی کشور کمک‌می‌کند،

وی اذعان کرد: این میراث معنوی، زمینه‌ساز پیش‌گیری از گسست‌های میان‌نسلی و آسیب‌های متوجه جامعه، به‌ویژه نسل کودک و نوجوان است.

میر عظیمی افزود: در گذشته‌های نه چندان دور، قصه امکانی برای هم‌نشینی با بزرگ‌ترها و تبادل تجربه‌ها به‌شمارمی‌رفت و این نیز روزها می‌تواند به عنوان ابزار تربیتی موثر مورد استفاده قرارگیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان به نقش کانون پرورش فکری به‌عنوان پیش‌قراول حرکت‌های فرهنگی و پیش‌گام درنهادینه‌سازی فرهنگ قصه‌گویی اشاره‌کرد گفت: لازم‌است جانشینان شایسته‌ای برای پیش‌کسوتان این حوزه و صاحبان قلم و اندیشه، تربیت کنیم.


وی به برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی، همراه‌سازی صاحب‌نظران این حوزه، تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را در ترویج فرهنگ قصه‌گویی و مدیریت فضای مجازی موثر دانست و با تشبیه  شخصیت‌های برجسته به گنجینه‌های معنوی و ذخایر ملی افزود: لازم است برای نیل به اهداف از راهنمایی‌های راهگشای آنان بهره‌مندشویم.

رونمایی از سندملی قصه‌گویی ایرانی، تجلیل از قصه‌گویان و مروجان عرصه قصه‌وقصه‌گویی نیز از دیگر برنامه‌های آیین ثبت ملی جشنواره قصه‌گویی در استان گیلان بود و درپایان نیز کیک منقش به تصویر این آیین، شیرینی‌بخش کام‌های دوست‌داران هنر قصه‌گویی‌شد.

کد خبر 1272910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha