شیوه‌های جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی نیازمند بازنگری است

استاد عرصه قرآن جشنواره مدهامتان را منشاء خیر و برکت دانست و گفت: شیوه‌های جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی نیازمند بازنگری است.

«ابراهیم عبدی» از اساتید و داوران قرآنی استان آذربایجان‌‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به تاثیر مثبت و غیرقابل انکار برگزاری مسابقات در بطن مساجد اظهار داشت: رویدادهای قرآنی که در مساجد برگزار می شوند؛ علاوه بر تاثیر در تربیت هرچه بهتر جوانان و نوجوانان عامل جذب آنان به مساجد شده و از این جهت جشنواره قرانی مدهامتان منشاء خیر و برکت است.

وی ادامه داد: جشنواره قرآنی مدهامتان یکی از جشنواره های باکیفیت و مطلوب استانی و کشور است که ارائه آموزش‌های تخصصی در هر یک از رشته های جشنواره قبل از آغاز فضای رقابتی؛ در برگزاری هرچه بهتر و کیفی‌تر این جشنواره مؤثر خواهد بود.

عبدی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی خاطرنشان کرد: در کنار حرکت‌های اصولی بر اساس شیوه های صحیح گذشته برای توسعه هر چه بیشتر مفاهیم قرآنی در بین آحاد جامعه به ویژه قشر جوان جامعه، نیازمند بهره‌گیری از روش‌های نو و خلاقانه مطابق با مفاهیم روز جامعه هستیم.

این استاد و داور قرآنی استان آذربایجان‌‌شرقی با تأکید بر این‌که شیوه‌های جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی نیازمند بازنگری است، ادامه داد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی با بهره مدی از ابزار هنر و ایده های جدید و مستمر میتوان به این مهم دست یافت.

وی بهره مندی از ذهن پویا و خلاق جوانان در مساجد را یکی از عوامل مهم در جذب به فعالیت قرآنی دانست و افزود:  تاثیر اندیشه های خلاق جوانان در اداره هرچه بهتر امور غیرقابل انکار بوده و طراحی خلاقانه مستلزم حضور حداکثری جوانان در مساجد است.

کد خبر 1272922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha