امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت جامعه و نوعی انضباط اجتماعی است

به گفته حجت الاسلام حسینی نسب، گنبد سلطانیه نماد ارزشهای دینی و ترویج مکتب علوی است و دغدغه متدینین این است که به محل ضد ارزشها تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام حسینی نسب، امام جمعه سلطانیه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر با موضوع عفاف و حجاب و بررسی وضعیت حجاب خصوصا گردشگران در گنبد با بیان اینکه اهمیت امر به معروف و نهی از منکر بر اساس آیات و روایات روشن و واضح است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت جامعه و نوعی انضباط اجتماعی است.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سلطانیه به عواقب ترک این دو فریضه اشاره کرد و افزود: تسلط اشرار نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر است.

 

امام جمعه سلطانیه هدف از تشکیل جلسه را رسیدن به یک نقطه مشترک برای ساماندهی وضعیت عفاف و حجاب در محوطه گنبد دانست و با بیان اینکه فرهنگ  غیر بومی و وارداتی توسط گردشگران از دغدغه های متدینین است، گفت: گنبد سلطانیه با وجود تربت خانه و مزین به نام پیامبر اعظم و امیرالمؤمنین علیه السلام نماد ارزشهای دینی و ترویج مکتب علوی است و دغدغه متدینین این است که به محل ضد ارزشها تبدیل شود.

 

حسینی نسب با تاکید بر عمل به قانون و بخشنامه های ابلاغی در مورد عفاف و حجاب گفت: حجاب قرآنی در ادارات نیز باید جدی گرفته شود و از تولید لباس های نامناسب از سرچشمه جلوگیری شود.

 

در ابتدای جلسه سرهنگ سلیمی فرمانده سپاه و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سلطانیه با تشریح وضعیت عفاف و حجاب و دغدغه های متدینین خواستار نظارت بیشتر بر حجاب گردشگران در محوطه گنبد شد.

 

صفوی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: تاکید شده که در محوطه گنبد همه قوانین عفاف و حجاب عمل شود.

 

حجت الاسلام ناصر رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان نیز با تشریح ابلاغیه عفاف و حجاب گفت: در ابلاغیه عفاف و حجاب و عفاف وظیفه همه از جمله اماکن گردشگری، اصناف، شهرداری ها و پلیس مشخص است.

کد خبر 1272942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha