عیادت اهالی فرهنگ و هنر از هنرمند و مرشد پیشکسوت آران و بیدگل

جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و مدیران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری آران و بیدگل از هنرمند پیشکسوت و یکی از مرشدان طراز اول کشور عیادت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، روح اله قربانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل همراه با حمیدرضا خلیلی رئیس حوزه هنری شهرستان آران و بیدگل و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر با استاد «ماشااله پهلوانیان» از مرشدان طراز اول کشور عیادت کردند.

 

مشاءالله پهلوانیان متولد ۲۱ فروردین ۱۳۲۱، از کهن کسوت ورزش باستانی، حماسه خوان و شاهنامه خوان کشوری در ورزش باستانی، ردیف دان و مسلط به دستگاه‌های آوازی موسیقی اصیل ایرانی، مسلط به شعر و اوزان با حافظه ای بالا در حفظ اشعار شعرای ادبیات پارسی است.

شعرایی که با این هنرمند حشر و نشر دارند او را شخصی نکته سنج و شوخ طبع و بداهه خوان می دانند که ذوق شعری هم دارد و طبع خود را در غزل و قصیده آزموده است.

 

وی از ارادتمندان و خاندان آستان اهل بیت(ع) است و سال های سال با نوای گرم خود در هیئات مذهبی شهرستان دلیجان در مدح و مراثی اهل بیت (علیهم السلام) و در هیئت سنج زنی حیدری وشاد آران و بیدگل مدیحه سرایی کرده است.

 

گوناگونی در سبک و تسلط بر دستگاه های مختلف و خواندن اشعار شاعران بزرگ در مقام های آوازی و دستگاه های موسیقی و مناسب خوانی و حافظه ای سرشار از اشعار بزرگان ادبیات پارسی علیرغم سواد آکادمیک، مؤید استعداد و پشتکار این هنرمند پیشکسوت آران و بیدگل است.

کد خبر 1272957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha