شیخ قیس الخزعلی: فتوای جهاد کفایی، قطب نمای حوادث را تغییر داد و شکست را به پیروزی تبدیل کرد

شیخ قیس الخزعلی با یادآوری فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی، تأکید کرد: این فتوا، قطب نمای حوادث را تغییر داد و شکست را به پیروزی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد نیوز، شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» در توییتی به مناسبت نهمین سالگرد تاسیس حشد شعبی نوشت: «در این روز فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی را به یاد می آوریم که قطب نمای حوادث را تغییر داد و شکست را به پیروزی تبدیل کرد. حضور مقدس حشد شعبی را یاد آور می شویم که از جان خود مایه گذاشتند و فداکاری کردند.

 

وی افزود: امروز ما مواضع عراقی های اصیل را که به ندای مرجعیت پاسخ دادند، فداکاری های آنها در برابر تروریسم و ​​افتخار پیروزی مادام العمر آنها را به یاد می آوریم.

 

شیخ الخزعلی در ادامه گفت: همزمان با گرامیداشت این روز، به مردم خود قول می دهیم که در راه رسیدن به هدفی که شهدا و مجروحین جان خود را برای آن فدا کردند، استقامت کنیم و آن ساختن کشور عراق به بهترین شکل ممکن و دستیابی به امنیت کامل ، رفاه و پیشرفت اقتصادی است.

 

گفتنی است، فتوای جهاد علیه داعش را آیت‌الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق در سال ۱۳۹۳ش برای مبارزه با داعش صادر کرد. با صدور این فتوا و اعلان وجوب کفایی جهاد، هزاران نفر از مردم عراق برای جنگ با داعش به نیروهای حشد شعبی پیوستند. این فتوا را عامل مشروعیت‌بخشی به حشد شعبی دانسته ‌اند.

کد خبر 1273020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha