نخبگان در حوزه های علاقه مندی و تخصص خود محور باشند

بابایی با اشاره به چهار عامل اصلی چالش زا در اقتصاد کشور، گفت: نخبگان در حوزه های علاقه مندی و تخصص خود محور باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رضا بابایی ظهر امروز در شصت و سومین نشست اندیشکده صفا که با موضوع صنعت، فناوری و اقتصاد در سالن رشد پارک علم و فناوری یزد با حضور اعضای اندیشکده صفا و جوانان هسته مرکزی این اندیشکده برگزار شد گفت: در اقتصاد کشور مشکلات زیادی وجود دارد که برای حل آن نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق توسط مجموعه های مرتبط است.

 

وی در ادامه با اشاره به 4 عامل اصلی چالش زا در اقتصاد کشور، گفت: انحراف عملکرد دولت ها از مسیر قانونی یکی از این عوامل است به این صورت که وقتی برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد شاهد انحراف 95 درصدی عملکرد دولت در آن بودیم که همین عامل اقتصاد کشور را با چالش اساسی مواجه می کند.

 

رئیس هیات مدیره اندیشکده صفا از دیگر عوامل چالش زا در اقتصاد کشور را بنگاهداری بانک ها بیان کرد و افزود: بانک ها دارایی های مردم را به سمت بنگاهداری سوق دادند که باعث ایجاد تورم شد.

 

بابایی ادامه داد: مافیا، دلال بازی و تحریم از دیگر عواملی است که سبب بروز مشکلات اقتصادی در کشور شده و تا زمانی که برای این عوامل چاره اندیشی نشود، مشکلات اقتصادی ادامه دار خواهد بود.

 

وی با تاکید بر اینکه عملکرد جزیره ای نقش منفی در کاهش تورم دارد، خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات کشور باید هماهنگ و همراه عمل کرد و همه در راستای کاهش مشکلات اقتصادی عمل کنند نه اینکه هر دستگاه به هر شکلی که می خواهد عمل کند.

 

رئیس هیات مدیره اندیشکده صفا با بیان اینکه علم اقتصاد علم روشنی است، گفت: متاسفانه در کشور ثبات اقتصادی نداریم و حتی این بی ثباتی سبب شده که سرمایه گذار خارجی برای ورود به کشور تردید داشته باشد؛ هر چند برنامه های توسعه کشور خوب تدوین شده ولی وقتی در عملکرد و اجرا با انحراف بسیار زیاد مواجه بودیم، نمی توانیم امیدوار به بهبود شرایط باشیم.

 

در ادامه با اشاره به اینکه نخبگان کشور باید محور یک جریان باشند، گفت: نخبگان در حوزه های علاقه مندی و تخصص خود محور باشند، آن زمان است که وقتی ایده ای داشته باشند می توانند آن را عملیاتی کنند، در غیر اینصورت شاهد اتفاق خاصی نخواهیم بود.

کد خبر 1273093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha