دهه هشتادی های شهر غلامان پای عَلَم امام حسین علیه السلام

مراسم هيئت نوجوانان منتظران امام زمان (عج) در شهر غلامان از توابع شهرستان راز و جرگلان، با حضور مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد خراسان شمالي برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی؛ نوجوانان دهه هشتادی و جوانان فعال کانون حضرت ابوالفضل علیه السلام شهر غلامان در قالب هیئتی هفتگی گردهم آمدند و  در فضایی نوجوانانه پای علم فرهنگ عاشورا و انتظار نشستند.

 

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در این مراسم حضور یافت و با نوجوانان حاضر در خصوص اهمیت مسجد و فعالیت های مسجدی و نیز اهمیت تربیت انقلابی و فعالیت های گروهی و تشکیلاتی سخن گفت.

 

هیئت منتظران امام زمان (عج) شهر غلامان چند هفته ای است به همت نوجوانان مسجدی شکل گرفته و صفر تا صد برنامه های پیش بینی شده اش را دهه هشتادی ها و جوانان انجام می دهند.

 

علاوه بر سخنرانی مدیر ستاد کانون های مساجد استان، همراه قرائت زیارت عاشورا  و  شام نذری تدارک دیده شده توسط نوجوانان هم بود.

 

مصیب سبحانی، بخشدار غلامان نیز در این برنامه معنوی و ارزشمند حضور داشت و نوجوانان مسجدی را همراهی کرد.

 

مادران کانون مشکات، درایام زیارتی ثامن الائمه(ع)، سر برآستان شمس طوس نهادند

مدير کانون فرهنگي و هنري مشکات اسفراين از برنامه ريزي و اجراي اردوي زيارتي بانوان اين کانون به مقصد مشهد مقدس، به مناسبت ايام خاص زيارتي حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام خبرداد.

 

 «زهرا براتی» گفت: این اردو به مقصد مشهد مقدس و با هف تشویق مادران فعال و تاثیرگذار کانون مشاکت برنامه ریزی و اجرا شد.

 

 وی تشرف به حرم مطهر رضوی و زیارت مضجع شریف حضرت ثامن الحجج علیه السلام تجربه زیارت گروهی و دسته جمعی، بازید از اماکن تایخی شهر مشهد از جمله بنای تاریخی خانه  داروغه در مشهد از اهم برنامه های این اردو نام برد.

 

 این مدیر کانون همچنین افزود: پیش از این نیز کارگاه های آموزشی با هدف ارتقاء مهارت های زندگی با عناوین و موضوعات مختلف همچون عفاف و حجاب، برای بانوان و دختران جوان چه در مسجد و چه در مدرسه از سوی کانون برگزار شده است.

 

 گفتنی است،  روزهای 23 و 25 در ماه ذی القعده، بنا به روایات و احادیث معتبر به روزهای خاص زیارتی حضرت امام رضا علیه السلام مرسوم و توصیه شده است.

کد خبر 1273146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha