تبلیغ غدیر وظیفه عموم جامعه است

حجت الاسلام احمدزاده گفت: غدیر تنها برای مسلمانان نیست و باید فرصت غدیر را مغتنم بشماریم و در هر منصبی هستیم تبلیغ غدیر را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمد احمدزاده امروز (۲۵خرداد) در گردهمایی سراسری اعضای کانون مداحان استان خراسان رضوی در امام زاده غیاث الدین محمد با اشاره به نزدیک دهه ولایت، بیان کرد: اگر غدیر احیا می شد، واقعه عاشورا اتفاق نمی افتاد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت:  در حجه الوداع پیامبر دستور به توقف کاروان ها دادند و جمعیت را جمع کردند و آن خطبه تاریخی را خواندند و قرآن و عترت را معرفی کردند و فرمودند: از اینها جلوتر نروید که هلاک می شوید و هر کس من مولای او هستم علی مولای اوست 
وی افزود: در ادامه حضرت تکلیفی گذاشتند و فرمودند: همه حاضرین باید به غایبین خبر برسانند و این وظیفه برعهده ما نیز هست.
حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه غدیر سرنوشت جامعه اسلامی را مشخص کرد و کسانی که می گویند دین از سیاست جداست پیامبر با این حرکت خود، دین را عین سیاست دانستند، تصریح کرد: پیام غدیر حکومت اسلامی و معرفی نحوه اداره جامعه اسلامی است که باید تا روز قیامت دست معصوم باشد.
وی گفت: ما برای غدیر کم کار کردیم و غفلت کردیم، غدیر برای مسلمانان تنها نیست و باید فرصت غدیر را مغتنم بشماریم و در هر منصبی هستیم تبلیغ غدیر را داشته باشیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برنامه ریزی برای دهه ولایت در بقاع متبرکه، افزود: امیدواریم بتوانیم در ابن خصوص خدمت گذاری کنیم.
وی در ادامه بیان کرد: موقوفات محل مشخص و معینی دارند و ما خود را ملزم به رعایت نظر واقف و اجرای امینانه نیات واقفین می دانیم. واقفین در وقف نامه خود نفرین کردند که غیر از نیت آنها  عمل شود و لذا ما وظیفه داریم قید مکان و زمان را برای این وقف ها رعایت کنیم.

کد خبر 1273172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha