رایزنی استاندار مازندران برای ایجاد دانشکده گردشگری درحوزه انتخابیه قائم شهر و سوادکوه

حسینی پور به فقدان مراکز آموزش عالی در برخی شهرهای مازندران اشاره کرد و گفت: باتوجه به رتبه علمی دانش آموزان این خطه از شمال کشور می طلبد مرکز آموزش عالی با رویکرد گردشگری درحوزه انتخابیه قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سیدمحمود حسینی پور-استاندار مازندران امروز( ۲۵ خرداد) در نشست با قاسم عمو عابدینی، معاون آموزشی وزیر علوم در شهرستان سوادکوه شمالی با بیان اینکه امروزه گردشگری بعنوان یک صنعت مهم در دنیا مطرح است و گردشگری صنعتی جایگزین گردشگری سنتی شده، اظهار کرد: مازندران ظرفیت مطلوب گردشگری را دارد اما هنوز آن طور که شایسته است نتوانستیم از این ظرفیت بهره صنعتی ببریم.

 

وی با بیان اینکه باید صنعت گردشگری در جهت افزایش اشتغال و رشد اقتصادی بکارگیری شود، افزود: رئیس دولت سیزدهم  در سفر به مازندران توجه به گردشگری و اشتغالزایی در این حوزه را توصیه داشتند.

 

حسینی پور با بیان اینکه قائم شهر و سوادکوه از یک دانشگاه معتبر محروم است تلاش داریم مطالعاتی برای ایجاد دانشگاه در حوزه انتخابیه  قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ انجام شود، گفت: نوجوانان و جوانان این منطقه نخبه هستند و باید مرکز آموزش عالی با رویکرد گردشگری برای ادامه تحصیل دانش آموزان این حوزه انتخابیه تلاش شود.

 

وی به نیازهای واقعی این منطقه در حوزه صنعت اشاره کرد و افزود: بزرگترین شهرک صنعتی مازندران در این حوزه انتخابیه فعال است و شش هزار در این مجموعه صنعتی مشغول به کار هستند که باید ارتقای این مجموعه مورد توجه جدی باشد.

 

کد خبر 1273177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha