اولین جشنواره «سلاله» در گلستان برگزار می شود

حجت الاسلام جعفری از برگزاری اولین دوره جشنواره فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه با عنوان جشنواره سراسری «سلاله» در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام نصرت الله جعفری امروز (پنجشنبه 25 خرداد) در جمع خبرنگاران گفت: اولین دوره جشنواره فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه با عنوان جشنواره سراسری «سلاله» با هدف معرفی، ارزیابی و ارتقاء فعالیت‌ها و خدمات این آستان‌های متبرک از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه امامزادگان در راستای تحقق قطب فرهنگی و ارائه انواع خدمات و فعالیت‌های برتر فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، نیازمند اعتلاء و حرکت به سمت اهداف عالی هستند، افزود: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری، زمینه‌ رقابتی سالم و گامی مؤثر در ارتقاء و کیفی‌سازی فعالیت‌ها و برنامه‌ها را فراهم می کند.

 

وی با اشاره به زمینه های شرکت در جشنواره، گفت: این جشنواره در دو حوزه مدیریتی و مرکز افق برگزار می شود که مرکز افق شامل؛ فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی، برنامه‌های فرهنگی سبک زندگی اسلامی، اقامه نماز جماعت، استقرار هیات‌های مذهبی، ترویج وقف فردی و مشارکتی، اجرای اعیاد مذهبی و برنامه‌های ابتکاری در حوزه فرهنگی است.

 

حجت الاسلام جعفری اظهارداشت: محور فعالیت در حوزه فعالیت‌های اجتماعی؛ اجرای طرح قرار دوازدهم و شمیم خدمت، در فعالیت‌های قرآنی برگزاری محافل انس با قرآن کریم، موذن راتب، برپایی کلاس‌های قرآن و ‌تفسیر و برگزاری جلسات جزءخوانی در ماه مبارک رمضان می شود.

 

وی افزود: این جشنواره در دو مرحله استانی و ملی برگزار می‌شود که در مرحله استانی برگزیدگان انتخاب و در سطح ملی با هم رقابت می کنند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: مهلت ارسال آثار تا ۱۵تیر بوده و داوری اولیه آثار رسیده در مردادماه انجام می شود.

 

 

 

کد خبر 1273215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha