ثبت‌نام در رشته‌های معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن تا پایان خرداد ادامه دارد

سهیلی گفت: ثبت‌نام در رشته‌های معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در شته‌های (ترجمه سوره‌های یاسین و رحمن، معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه و معارف صحیفه سجادیه) تا ۳۱ خردادماه جاری ادامه دارد.

ساحل سهیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی ،گفت: این مسابقات در مراحل شهرستانی، استانی، نیمه‌نهایی برگزار و مرحله نهایی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن مسابقات آذرماه جاری برگزار خواهد شد.

 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کرمانشاه افزود:انس با قرآن، یعنی آموختن قرآن (قرائت صحیح قرآن)، استمرار بر قرائت قرآن، فهم قرآن و تدبردر آیات آن و عمل به قرآن؛ امّا کمال انس با قرآن، زمانی حاصل می شود که موجب تغییر رفتار شود؛ بدان صورت که شخص و به دنبال آن جامعه، به آرامشی معنوی دست یابند و از دغدغه هایی که گریبان گیر افراد یا جامعه غیردینی است، برهند.

 

وی خاطر نشان کرد:یکی از ویژگی های قرآن، این است که هر کس به اندازه اُنس با آن و تدبر و تفکر در آیات آن و حتی تلاوت و روخوانی آن، از این کتاب عظیم، بهره مند می شود.

 

سهیلی تصریح کرد:رشته‌های مسابقات سراسری قرآن به معارف قرآن کریم (تفسیر)، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه و ترجمه سوره‌های یس و الرحمن) در رشته‌های معارفی از ۲۹ تیرماه جاری آغازخواهد شد و شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت رسمی مسابقات جمهوری اسلامی ایران www.quraniran.ir مراجعه کنند.

 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کرمانشاه اظهار کرد: مرحله شهرستانی مسابقات آوایی در اسلام‌آبادغرب و دالاهو  از ۲۲ تیرماه جاری در رشته‌های «حفظ، ترتیل، قرائت، اذان و دعاخوانی» در بخش بانوان مؤسسه میراث ماندگار و در بخش آقایان مسجد پیامبر اعظم(ص)،مسابقات سراسری قرآن در مرحله شهرستانی در کنگاور، صحنه و هرسین از ۱۸ تیرماه جاری به میزبانی شهرستان صحنه که مسابقات ویژه بانوان در مجتمع چهارباغ صحنه و در بخش آقایان در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان  برگزار می شود.

 

وی گفت:مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در سنقر ۲۰ تیرماه جاری در دو بخش بانوان و آقایان در بقعه امامزاده احمد(ع)، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب ۲۵ تیرماه جاری به میزبانی سرپل‌ذهاب و در بخش بانوان در حسینیه دفتر امام جمعه شهرستان و در بخش آقایان در بقعه احد ابن اسحاق(ره) و مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در کرمانشاه و ماهیدشت در دو بخش بانوان و آقایان در روز‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲ تیرماه در محل سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

 

سهیلی افزود: قرآن کریم بزرگ‌ترین هدیه الهی برای انسان‌ها و گران‌بهاترین میراث پیامبر اعظم(ص) در میان مسلمین است و برگزاری مسابقات معنوی قرآنی اتفاق مبارکی است که می‌تواند موجب به‌کارگیری تعالیم قرآنی در زندگی نسل جوان و پویا شده و سیر جامعه را در مسیر تحول اخلاقی قرار دهد.

 

وی در پایان گفت:  مسابقات، برنامه ها و محافل قرآنی عامل تشویق جوانان و نوجوانان به سمت مسائل قرآنی است،

کد خبر 1273218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha