نهاد خانواده مهمترین رکن سعادتمندی جامعه است

آیت الله العظمی مظاهری گفت: خانواده زیباترین نهاد اجتماعی و مهمترین رکن سعادتمندی جامعه است که با ازدواج دختر و پسر تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در پیامی به آیین ازدواج دانشجویی دانشگاه های پیام نور و فنی و حرفه ای استان اصفهان،ضمن تبریک این آیین به زوج های جوان اظهارداشت:

نهاد مقدس و والا مرتبه‌ای خانواده با ازدواج پسر و دختر شکل می‌گیرد که هم به ابعاد گوناگون فطری، روانی، روحانی و جسمانی زن و مرد توجه و عطف نظر می‌شود.

مرجع تقلید عالم تشیع افزود: خانواده زیربنایی‌ترین نهاد جامعه که سرنوشت و آینده سعادتمند اجتماع را رقم می‌زند، با بنیانی مرصوص و زیربنایی محکم و متین، صورت تأسیس می‌پذیرد.

 

وی در خطاب به دانشجویان گفت: شما آینده‌ساز و تکامل‌خواه که امروز با لطف الهی، پیمان همبستگی و ازدواج خود را جشن می‌گیرید توصیه می‌کنم که این چارچوب نظام‌مند و با اهمیت قرآنی را در همین ابتدای زندگی مشترک، مورد

توجه و تامل و تدبر قرار دهید و آن را همیشه و در طول زندگی، به عنوان یک نقشۀ راه، نصب‌العین و منظور خاطر و پیش چشم خود داشته باشید تا به امید خداوند مهربان و با عنایات قرآن کریم و عترت طاهره همواره برخوردار از یک

زندگانی خوب و خوش و ارزشمند باشید.

 

به گفته وی، زندگی مطلوب، بهره‌مند و سرشار از اخلاق و معنویت بوده و آرمان‌های معنوی و سعادت روحانی را تضمین می نماید و هم خواسته‌ها و نیازهای روانی و احساسات و عواطف پاک را تأمین می کند، و همچنین کاملاً معنادار و

هدفمند و آگاهانه و پرانگیزه است.

 

آیت الله مظاهری در این پیام توفیق و تأیید زوج های جوان را در این فصل جدید زندگی، همراه با بهروزی و کامیابی مسئلت کرد و گفت: امید است ایام سراسر خوش دست عنایت پرودگار متعال بر سرتان باشد.

وی در بخشی از این پیام به موضوع ازدواج از منظر قرآن پرداخت و اظهارداشت: قرآن کریم، ازدواج بر اساس قرآن، مایه سکونت و آرامش و آسایش آدمی در سایه توجه ویژه خداوند است.


رئیس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: از سوی دیگر کانون ازدواج و همسری به عنوان جایگاه مودت و دوستی عاشقانه و تجلّی‌گاه رحمت پروردگار مهربان معرفی می شود.

وی خاطرنشان کرد:  بر اساس نکات قآن کریم  ازدواج تنها وسیله مشروع و مقبول  حفظ نسل و بقای نوع بشر و تأمین غریزۀ فطری حبب بقاء و میل و علاقۀ انسان به فرزندآوری است.

 

آیت الله مظاهری تشکیل خانواده را بر اساس تفسیر قرآن عامل همبستگی میان زن و مرد را موجب حفظ و صیانت آنان از عفاف و پاکدامنیِ یکدیگر در برابر امواج آسیب‌های شیطانی بیان کرد.

کد خبر 1273282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha