گفتمان‌سازی مفاهیم پایه قرآنی در راستای جهاد تبیین

رییس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: در سند راهبردی جدید سازمان دارالقران، تدبر در بخش آموزش قرآن و گفتمان‌سازی مفاهیم پایه قرآنی متناسب با نیاز امروز انقلاب در راستای جهاد تبیین در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام علی تقی زاده رئیس سازمان دارالقرآن کریم امروز در برنامه اخبار قرآنی طی سخنانی در خصوص سند راهبردی جدید سازمان دارالقران الکریم و اهداف و تفاوت آن با اسناد پیشین گفت: در سند جدید تقویت  مردمی سازی بیش از بیش مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: تدبر در بخش آموزش قرآن و گفتمان‌سازی مفاهیم پایه قرآنی متناسب با نیاز امروز انقلاب در راستای جهاد تبیین در این سند مد نظر قرار گرفته شده است.

حجت‌الاسلام تقی زاده درباره نفع این سند برای مخاطبان قرآنی بیان کرد: یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب از مجموعه های فعال قرآنی تدبر در قرآن بوده است؛ چرا که تلاوت، قرائت و حفظ مقدمه انس با قرآن و انس قرآن مقدمه تدبر در قرآن است و از این طریق است که ما می توانیم به تمدن اسلامی نایل شویم، بر همین اساس رهبری مطالبه ۱۰ میلیون حافظ را مطرح کردند.


رییس سازمان دارالقرآن کریم ادامه داد: در اسناد بالادستی منشور شورای توسعه فرهنگ قرآنی و اهداف آموزش همگانی یکی از اهداف اصلی بحث تدبر است، با تجربه ای که از آموزش همگانی و شبکه سازی های قرآنی در ۴۰ سال اخیر داریم در تلاش هستیم که آموزش قرآنی را بیش از پیش به سمت و سوی تدبر سوق دهیم.

وی با بیان اینکه برنامه ها در سطح ملی و استانی دنبال می شود، اظهار کرد: برای تعداد معینی از فعالان و مربیان قرآنی، مسأله تدبر در قرآن کریم هدف گذاری شده است. ما تلاش می کنیم که مفاهیم قرآن در جامعه به فرهنگ عمومی تبدیل شود، جهت تدبر در قرآن و گفتمان سازی در راستای جهاد تبیین، زیرساخت‌های لازم متناسب با آن شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام تقی زاده در پایان خاطرنشان کرد: فردا طی جلسه با فراکسیون قرآن و عترت مجلس برخی مطالبات رهبری در سند هفت ساله توسعه فرهنگ قرآنی مطرح می شود، تا تدبر در قرآن در بخش آموزش عمومی دنبال شود. همچنین برخی مفاهیم قرآنی برای مردم به گفتمان تبدیل شود.

 

توجه به تدبر قرآنی در سند راهبردی جدید سازمان دارالقرآن 

بنابراین گزارش در ادامه این نشست حجت الاسلام عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و عضو هیئت امنای سازمان دارالقرآن کریم گفت: تدبر قرآن در حوزه تبلیغ و تبیین اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر تدبر در فعالیت های قرآنی مد نظر قرار نگیرد ما به همه آن حرکت های رو به جلو در اهداف طراحی شده نخواهیم رسید.

حجت‌الاسلام زمانی اظهار کرد: بین زندگی مردم با تدبر قرآن، تفسیر و نکات معرفتی آن نسبت مستقیم وجود دارد که در سند راهبردی جدید به آن پرداخته شده است. 

کد خبر 1273312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha