والدین باید زمینه ازدواج را برای جوانان فراهم کنند

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: والدین باید زمینه ازدواج برای جوانان فراهم کنند و همه مسئولان تلاش کنند مسئله ازدواج آسان را در جامعه ساری و جاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مصلی ارومیه برگزار شد، با اشاره به به اول ذی الحجه سالروز ازدواج امیرالمومنان و فاطمه زهرا (س) و نامگذاری اینروز بنام روز ازدواج، افزود: والدین باید زمینه ازدواج برای جوانان فراهم کنند و همه مسئولان تلاش کنند مسئله ازدواج آسان را در جامعه ساری و جاری کنند.

وی افزود: عده ای از والدین با وجود استطاعت مالی نیز توجهی به امر ازدواج فرزند خود نکرده و به تاخیر می اندازند که پسندیده نیست. و ازدواج یک امر مقدس است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی مهریه های نجومی، جهیزیه های پر زرق و برق را معضلات ازدواج عنوان کرد.

امام جمعه ارومیه گفت: جهیزیه و مهریه زیاد خوشبختی نمی آورد بلکه در اسلام محور، مودت و محبت است. 

وی با اشاره به روز تبلیغ و تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، به فرمان امام راحل افزود: تبلیغ دین و معارف اهل بیت از مسایل با اهمیت است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به ۳۱ خرداد (سالروز شهادت شهید چمران)، و نامگذاری روز اساتید در تقویم کشور ادامه داد: شهید چمران در جنبه های مختلف برای اساتید دانشگاهها الگو هستند،توصیه می شود اساتید که تعلیم و تربیت جوانان را برعهده دارند.

امام  جمعه ارومیه گفت: اساتید باید هم نظر علمی، سیاسی، معنوی و انقلابی بودن، این شهید را الگو قرار دهند. 

کد خبر 1273322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha