ریشه بسیاری از مشکلات کشور سوء مدیریت است

حجت الاسلام ارزنده گفت: ریشه بسیاری از مشکلات کشور نشانه سوء مدیریتها است که بحمدالله با تدابیر مسئولان در دولت سیزدهم این مشکلات در حال حل شدن است.

 به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر حجت‌اسلام محمدعلی ارزنده امروزجمعه 26 خرداد ماه  در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: دوری از گناهان ثمراتش به خود فرد بر می‌گردد و باعث آرامش فرد می‌شود و توجه به خدا باعث عزت و سربلندی در نزد خدا و مردم می شود.   

 امام جمعه ملایربا بیان اینکه به خاطرخدا دوستی ما با دیگران باید برای خدا باشد گفت: ما باید با دشمنان خدا دشمن باشیم و با دوستان خدا دوست باشیم حب و بغض ما باید برای خدا باشد تا نزد خدا ارزش داشته باشیم.

 

 وی با اشاره به در پیش بودن ماه ذی الجه گفت:این ماه بهترین اوقات سال از نظر معنوی است وماه رجب، شعبان و رمضان مقدمه است برای درک ده روز  اول ماه ذی الحجه و روزه  و نماز ویژه در ابن ماه تاکید شده است.

خطیب جمعه ملایردر بخش دیگی از سخنانش به اهمیت  صنعت هسته ای و جایگاه آن در عرصه بین المللی اشاره کرد و گفت: در دو دهه گذشته دستاوردهای خوبی نسبت به بحث هسته ای داشتیم اگر چه در دوران اصلاحات کاری کردند که مراکز هسته ای را پلمپ بزنند و رهبری نیز به اشاره کرد.

 حجت الاسلام ارزنده گفت: در هشت سال گذشته واقعا بحث هستهای را شخم زدند و دانشمندان هسته ای ما را مورد بی مهری قرار دادند اما به یاری خدا مجدد این صنعت امروز به جلو حرکت می‌کند افزود: رهبری در دیداری که با مسئولین  و دانشمندان نظام هسته‌ای داشتند تاکید کردند که دشمن می داند  بحث هست های کلید موفقیت کشور است و امروز این صنعت در بحث کشاورزی، پزشکی و.. اگر دانش هسته ای داشته باشیم در جهان حرف برای گفتن داریم.

 

وی ریشه بسیاری از مشکلات کشور را نشانه سوء مدیریتها دانست و گفت: بحمدالله با تدابیر مسئولان در دولت سیزدهم این مشکلات در حال حل شدن است.

ارزنده در ادامه به هفته جهاد کشاورزی و تبریک این هفته اشاره کرد و گفت: این وزارت خانه از دستگاه‌های بسیار مهم  است و نفعش به همه مملکت می‌رسد در بحث تولیدات لبنی و گوشت ،طیور، آبزیان، تولیدات باغی و زراعی و.. این وزارت خانه نقش اساسی  و استراتژیک و مهم دارد و مسئولین جهاد کشاورزی باید حواسشان باشد این خدمات را به نحو احسن  ارائه دهند.

 وی با اشاره به اینکه باید در مدیریت آب نیز توجه ویژه‌ای صورت گیرد که بیشترین بهره وری را از آب در حوزه کشاورزی داشته باشیم گف: با توجه به  مسئله کم آبی  محصولات زراعی کم آب بر کشت شود.

حجت الاسلام ارزنده به سالروز تشکیل تبلیغات اسلامی در اول تیردر سال 60 به فرمان امام راحل  اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم خداوند تعالی خطاب به رسول گرامی اسلام پنج ویژگی برای مبلغ مطرح می‌کند که شامل شاهد، مبشر،، نذیر، داعی الی الله و سراج منیر است .

وی به ویژگی مبلغین از منظر امیر مومنان  علی(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان برای مبلغ کار برای رضای خدا و اهل دنیا نبودن را سفارش کرده و امیدواریم جامعه مبلغین و روحانیت ما  همواره در مسیر اسلام و ائمه و مبلغ واقعی دین باشند.

  

امام جمعه ملایر به شهادت شهید چمران و سالروز بسیج اساتید اشاره کرد و گفت: ایشان از نظر زندگی کردن الگوی بزرگی هستند که امام راحل در مورد ایشان فرمود«سعی کنید مثل چمران زندگی کنید و مثل  چمران از دنیا بروید» و همه ما باید رهرو راه چنین شهدایی باشیم.

کد خبر 1273325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha