سنت پیامبر گرامی اسلام، بهترین نقشه مهندسی فرهنگی است

به گفته حجت الاسلام مقدمی، جوانان می بایستی در انتخاب راه و هدف و نیز انتخاب آگاهانه در امر ازدواج از سنت پیامبر که بهترین برنامه مهندسی است الگو برداری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام مقدمی، امام جمعه شهرستان ایجرود در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با تأکید بر فرهنگ غنی اسلامی در جامعه اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) هزار و چهارصد سال پیش نقشه مهندسی فرهنگی را تاسیس و ترسیم نموده اند و حال چگونگی اجرای این نقشه در جهت تحکیم بنیان خانواده و الگوبرداری صحیح و درست از آن می بایستی در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.

 

وی ضمن تاکید بر مسئله مهر و محبت و عطوفت اعضای خانواده به یکدیگر افزود: با انجام برنامه های گوناگون فرهنگی و تبیین فرهنگ اسلامی در بین خانواده‌ها، خانواده اسلامی در جامعه اسلامی تشکیل و جامعه گلستانی خواهیم داشت.

 

حجت السلام مقدمی گفت : نقاط ضعف و ناهنجاری های موجود در جامعه شناسایی و نسبت به رفع آن با الگو برداری از فرهنگ غنی اسلامی اقدام شود.

 

این مسئول با تاکید بر نیاز جامعه به شادی خطاب به مسئولین حاضر در جلسه شورا افزود: تمامی ادارات خصوصاً دستگاه های فرهنگی عضو شورا با هزینه کم و به دور از ریخت و پاش های زائد شور و نشاط اجتماعی را با اجرای برنامه های شاد در بین آحاد جامعه خصوصاً خانواده ها با رعایت موازین اسلامی ایجاد نمایند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنت پیامبر را بهترین نقشه مهندسی فرهنگی خواند و گفت: جوانان می بایستی در انتخاب راه و هدف و نیز انتخاب آگاهانه در امر ازدواج از سنت پیامبر که بهترین برنامه مهندسی است الگو برداری نموده تا با رعایت اصول و فرهنگ غنی اسلامی ایرانی بتوانیم در فرآیند شتاب دهی به امر ازدواج پایدار و فرزند آوری و نیز افزایش جمعیت گام‌های مهمی برداریم.

 

امام جمعه ایجرود ادامه داد: خداوند همه ما را با فرهنگ اسلامی آشنا و توفیق اجرای فرهنگ غنی اسلامی را در جامعه به ما عنایت فرموده چرا که از دیدگاه قرآن و نیز در کلام امام راحل عظیم‌الشأن، اسلام همیشه والاتر، پیروز و برتر بوده و خواهد بود.

 

فرماندار شهرستان ایجرود ضمن ارائه تعریفی جامع از مفهوم فرهنگ افزود: فرهنگ بستری است در تفکر بشریت که در همه ابعاد و جوامع نقش تعیین کننده‌ای داشته و جان مایه حیات فکری بشریت است.

 

جعفری با تشریح فرهنگ اسلامی ایرانی به انقلاب اسلامی اشاره و آن را برشی از فرهنگ غنی اسلامی و شعائر دینی دانسته و گفت: قالب اصلی انقلاب ما قالب فرهنگی بوده و انقلاب اسلامی ایران یک فرهنگ جدید را برای جامعه ما ارائه نمود و این فرهنگ ریشه در اسلام و اصول اسلامی دارد و بدون شک مقابله با تهاجم فرهنگی امروز دشمنان قسم خورده با الگوبرداری از این فرهنگ غنی اسلامی ایرانی میسر خواهد شد.

 

وی ضمن تاکید بر عملیات شدن برنامه هایی با محتوای شاد و مفرح که نشاط اجتماعی را در جامعه تزریق نماید به فرهنگ سازی در خصوص فرزندآوری و افزایش جمعیت و اجرای برنامه های مناسب و مرتبط با این امر از سوی دستگاه‌های فرهنگی توصیه نمود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از اعضای شورا در خصوص اجرایی شدن مصوبات جلسه گذشته مطالبی را در ارتباط با دستور جلسه شورا بیان کرد.

 

پیشکاری ضمن تشریح و تبیین نقشه مهندسی فرهنگی استان و مسائل اولویت دار فرهنگی، افزود: میبایستی برنامه ها ، اقدامات و فعالیت دستگاه‌های فرهنگی حسب الامر مقام معظم رهبری و نیز بر اساس اقتضائات ، ظرفیت ها و مسائل شهرستان عملیاتی شده تا با استعانت از الطاف بیکران الهی و هم افزایی و تعامل بیشتر گام های موثری در جهت رشد ، توسعه و شکوفایی فرهنگ اسلامی در شهرستان برداشته شود.

 

 

کد خبر 1273350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha