لزوم اجرای برنامه های منسجم توسط کانون های مساجد طی اوقات فراغت

حجت الاسلام زارعی گفت: در ایام اوقات فراغت، کانون های فرهنگی هنری مساجد برای برآوردن نیازهای فکری و فرهنگی باید برنامه های تشکیلاتی و منسجم داشته باشند در این صورت است که ما می توانیم نسلی متفکر، مومن، انقلابی و پای کار نظام را تربیت کنیم.

حجت الاسلام علیرضا زارعی-امام جمعه بشرویه- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: مساجد از صدر اسلام نقش و جایگاه مهمی در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی نظامی داشته اند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: این جایگاه و نقش مساجد تاکنون از صدر اسلام حفظ شده است و بعد از پیروزی انقلاب، معمار کبیر انقلاب اسلامی این نقش را در مساجد پر رنگ تر کردند و محور همه برنامه ها را مساجد قرار دادند به طوری که حضرت امام رحمت الله علیه از مسجد به عنوان سنگر تعبیر کردند.

 

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه امروز هم در گام دوم انقلاب، مساجد بهترین ظرفیت و بستر برای تربیت نسل مومن و انقلابی است، افزود: خصوصاً در برنامه های اوقات فراغت، مهمترین و محوری ترین برنامه های مساجد در اوقات فراغت باید بررسی نیازهای نسل جوان و پرداختن به این نیازها باشد.

 

حجت الاسلام زارعی ادامه داد: جوان ما باید مسجد را به عنوان مهمترین و اصلی ترین ملجأ و پناهگاه خود ببیند تا ما بتوانیم جوانان را جذب مسجد کنیم و در مقابل توطئه ها و تهدیدهایی که متوجه نسل جوان است آن ها را محافظت کنیم.

 

وی تاکید داشت: در بین برنامه های مورد نیاز نسل جوان، کانون های فرهنگی هنری مساجد برای برآوردن نیازهای فکری و فرهنگی باید برنامه های تشکیلاتی و منسجم داشته باشند در این صورت است که ما می توانیم نسلی متفکر، مومن، انقلابی و پای کار نظام را تربیت کنیم.

 

امام جمعه بشرویه در پایان گفت: علاوه بر برنامه های مذهبی و فرهنگی، پرداختن به مسائل اجتماعی و نیازهای روز جامعه از رسالت های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد محسوب می شود.

 

 

کد خبر 1273353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha