مساجد کارکردهایشان را به روز کنند/ نگاه های بسته را از مساجد دور کنیم

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نگاه ها و برنامه های بسته را از مساجد دور کنیم، گفت: مساجد باید کارکردهایشان را به روز کنند.

فاطمه رحمانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نهضت بازگشت به مساجد گفت: مساجد مرکز اسلام و نشر معارف است. اگر می خواهیم بحث تعمیق باورهای دینی اتفاق بیفتد و تثبیت دیدگاهی صورت گیرد، قطعا بهترین مأمن مسجد است. از صدر اسلام تاکنون نیز مساجد این کارکرد را داشته است.

 

 

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: معتقدیم مسجد باید کارکردهایش را توسعه دهد، فقط به برخی از امور نپردازد بلکه باید مساجد جایی باشد که به خیلی از مشکلات مردم در آن مکان رسیدگی شود.

 

 

وی با بیان اینکه مساجد باید کارکردهایشان را به روز کنند، گفت: به روز بودن و پویا بودن مسجد مسئله مهمی است. همه باید احساس کنند که در مسجد می توانند جایگاه داشته باشند، نیازهایشان پاسخ داده می شود و مسجد فقط سوال و بحث دینی نیست. مساجد در صدر اسلام پایگاه قضاوت بوده است. اگر مسجد به کارکردهایی که دین از آن انتظار دارد برگردد، قطعا همان پویایی، تحرک و فعالیت مورد نظر را خواهد داشت.

 

 

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی نگاه های بسته مانع از این شده است که همه در مسجد حضور پیدا کنند و از سوی دیگر اگر توسعه نگاه و برنامه در مسجد نباشد همه نمی توانند در مساجد حضور یابند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: مسجد جایگاه نشاط و شادی معنوی است، باید به آنچه که دین گفته است، برگردیم و سلایق خودمان را به دین تحمیل نکنیم. افراد و نهادها باید خودشان را با دین تطبیق دهند نه اینکه دین را با خودشان تطبیق دهند. دین اسلام بسیار گسترده است و بعضا بسیاری از سلیقه ها و نگاه های شخصی و غیر متعادل مانع از درک درست از دین شده است.

 

 

رحمانی گفت: بخشی از آسیب هایی که اکنون در جامعه شاهد هستیم به دلیل فاصله گرفتن از مسجد است.

کد خبر 1273423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha