برنامه هفتم توسعه باید مسئله محور باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ما نیاز به برنامه جامع نداریم، گفت: برنامه هفتم توسعه باید مسئله محور باشد.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد الزامات و ویژگی های برنامه هفتم توسعه گفت: همه معتقدند که برنامه هفتم توسعه باید یک برنامه مسئله محور باشد. منطق ایجاب می کند در موضوعاتی که مسئله و مشکل نداریم دلیلی ندارد منابع دولتی اختصاص دهیم. بخش غیر دولتی اگر منابعی را اختصاص داد که بدهد ولی وقتی ما با محدودیت منابع مواجه هستیم عقل و درایت ایجاب می کند منابع مان را در حوزه هایی ببریم که مشکل داریم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

 

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وقتی با کم آبی و پایین بودن بهره وری مواجه هستیم، دانش ما نسبت به کشورهای پیشرفته کمتر است، صندوق های بازنشستگی مان مشکل دارند در تامین کالای اساسی و استراتژیک مشکل داریم و تعامل و ارتباط مان با کشورهای همسایه به گونه ای نیست که حاشیه امنی را برای ما فراهم کند و در بحث های گاز، نفت و پتروشیمی حلقه ها و زنجیره های تولیدمان کامل نیست، طبیعی است که برنامه باید این معضلات و مشکلات را هدف گذاری کند نه اینکه سراغ حوزه هایی برود که حکم آوردن یا نیاوردن در آن حوزه ها مشکل را حل نمی کند.

 

 

وی بیان کرد: ما باید تمرکزمان در برنامه هفتم توسعه در حوزه هایی باشد که شدیدا با آنها درگیر و مشکل داریم در واقع ما برنامه مسئله محور می خواهیم نه یک برنامه جامع.

 

کد خبر 1273424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha