عید غدیر بزرگ‏ترین و مهم‏ترین اعیاد اسلامى است

شعبانی گفت: عید سعید غدیرخم بزرگ‌ترین عید مسلمانان است که به آن عیدالله الاکبر و عید آل محمد(ص) گفته می‌شود،

علی شعبانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به بزرگداشت دهه امامت ، ولایت و عید غدیر ،گفت: فاصله زمانی عید قربان تا عید سعید غدیر، ایامی مبارک بوده و از قداست ویژه ای برخوردار است لذا این ایام نورانی باید به عنوان هفته ولایت نام گذاری شده و در آن هفته از حیث شعاری، به موضوع مهم ولایت پرداخته شود.

 

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه افزود: واقعه غدیر خم که در آخرین سال زندگی رسول گرامی اسلام صلی ‏الله‏ علیه‏ و‏ آله رخ داد و در آن علی (ع) به جانشینی آن حضرت (ص) برگزیده شد، حادثه‏ ای تاریخی نیست که در کنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود. غدیر تنها نام یک سرزمین نیست؛ یک تفکر است. غدیر، نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت خبر می ‏دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: باید در این دهه جشن ها، دید و بازدیدها و آذین بندی خیابان ها و معابر عمومی فراوان باشد، ذکر امیرمؤمنان باید بسیار گفته و مجالس جشن برگزار شود و در آن مجالس سخنرانان مسئله ولایت را تبیین کنند و مداحان اشعار زیبایی در مدح اهل بیت (ع) و ولایت بخوانند.

 

شعبانی تاکید کرد: هفته ولایت، هفته مهمی است. این ایام و این هفته باید سراسر اظهار محبت به اهل بیت (ع) باشد؛ چنانکه باید موجب تقویت بنیه اعتقادی در زمینه امام شناسی شود و مهم تر این که، این هفته باید یک معلم اخلاق برای همه شیعیان باشد تا آن ها بتوانند پس از آن به واجبات اهمیت دهند و از گناه و معصیت اجتناب جدی داشته باشند و به انجام مستحبات نیز به قدر توان و نشاط بپردازند.

 

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: باید از فرصت عید غدیر برای تغییر این نگرش بهره گرفت. شخصیت حضرت علی(ع) تنها مختص به اسلام و شیعیان نیست و ایشان متعلق به تمام عالم و انسانیت است همچنین برای این روز اعمال مستحبی زیادی در روایات ذکر شده است، از جمله اعمال فردی می‌توان به روزه گرفتن، غسل کردن، نماز روز عید غدیر، عبادت کردن، دعا کردن، عمل صالح انجام دادن، صلوات فرستادن، حمد کردن و از جمله اعمال اجتماعی نیز می‌توان به تبریک و تهنیت ، توسعه زندگی، مصافحه، برادر شدن، زینت دادن و آذین‌بندی، جشن گرفتن و شادی کردن، قضای حوائج مؤمنان به جای آوردن، مهربانی و عطوفت کردن، طعام دادن، صدقه دادن، هدیه دادن و افطاری دادن اشاره کرد.

 

وی در پایان گفت: لازم  است که جشن‌ها و آذین‌بندی‌ها به‌صورت ویژه انجام و باعث افزایش روحیه شادابی و نشاط در جامعه شود.

کد خبر 1273448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha