برگزاری مراسم عقد زوج های جوان سنقری در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)

حجت الاسلام فدایی گفت: زوج های جوانی که تمایل دارند در چنین روز مبارکی پیوند زندگیشان گره بخورد به زندگی امیرالمؤمنین (ع)و حضرت فاطمه زهرا (س) و خطبه عقدآنها خوانده شود به سازمان تبلیغات اسلامی و یا اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراجعه کنند.

حجت‌ الاسلام محسن فدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری مراسم ازدواج آسمانی گفت: آخرین ماه از یک سال قمری با بهترین روز خلقت و پیوندی آسمانی آغاز می‌شود، یکم ذی الحجه یادآور روزی در تاریخ اسلام است که بانوی دو عالم در سن ۹ سالگی ولایت علی ابن ابیطالب را بر خود قبول کرده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنقر و کلیایی افزود: سالگرد ازدواج این دو نور عالم رخداد عظیمی است که به تعبیر امام خمینی (ره) اشاعه نور این خانواده عالم را روشن کرده است. از این روی اول ذی الحجه مصادف با سالگرد ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت امیرالمومنین  (ع) روز مبارکی است که بیشترین زوج‌های جوان پیوند خودشان را در این روز رقم می‌زنند.

 

وی خاطر نشان کرد:ازدواج سنت اللهی و مقدسی است که خداوند درباره آن تاکیدات و تشویقات فراوانی به واسطه قرآن کریم و احادیث به انسان‌ها داشته است اما امروزه وجود معضلات اقتصادی و اجتماعی و نیز نفوذ فرهنگ و افکار غرب سبب شده که تشکیل خانواده با مشکلاتی مواجه باشد و جوانان نیز در گیر و دار همه این مشکلات در انتخاب صحیح و یا حتی برای رغبت به ازدواج دچار تردید شوند

 

حجت الاسلام فدایی تصریح کرد: به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی و عاشقانه امیرالمؤمنین علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم جشن و سرور و خطبه عقد زوج های جوان در جوار حرم مطهر امامزاده احمد علیه السلام برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنقروکلیایی اظهار کرد: هزینه سفره عقد و ثبت دفترخانه رایگان و هدایایی نیز به زوج های جوان به رسم یادبود تقدیم و مراسم جشن هم در صحن مطهر امامزاده احمد (ع) برگزار است و به قید قرعه به شرکت کنندگان جوایزی اهدا می شود.

کد خبر 1273460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha