آخرین اقدامات ستاد استانی خانواده و جوانی جمعیت در کرمان/ تاکید بر رصد دقیق آمار زاد و ولد

نشست ستاد استانی خانواده و جوانی جمعیت با حضور استاندار برگزار و بخشی از اقدامات و چالش های موجود مطرح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، شنبه(۲۷ خرداد) در نشست استانی خانواده و جوانی جمعیت بر تسریع در واگذاری زمین به خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر تاکید و بیان کرد: 100 قطعه زمین 200 متری برای واگذاری به این خانوارها آماده شود و زمین های با متراژ بالاتر نیز به خانواده ها معرفی تا در صورت تمایل به آنها واگذار شود.

 

 

استاندار کرمان همچنین خواستار ارائه گزارش آمار زاد و ولد در هر سه ماه از سوی علوم پزشکی و ثبت احوال شد تا رصد دقیق تری نسبت به رشد جمعیت انجام شود.

 

 

وی بر تجهیز و احداث خوابگاه متاهلین و مراکز درمان ناباروری از محل مولدسازی هم تاکید و بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مسئله جمعیت اقدامات خوبی انجام داده اما قوی تر از این می تواند عمل کند.

 

 

مهدی احمدی‌نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم با بیان اینکه اقدامات خوبی در قرارگاه جوانی جمعیت استان انجام شده است؛ از شناسایی و معرفی زوج های نابارور و راه اندازی کلینیک مشاوره ناباروری و...خبر داد.

 

 

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد خدمات توسط بیمه خدمات درمانی پوشش داده می شود اما با توجه به اینکه استان کرمان، کارگری است لازم است بیمه تامین اجتماعی نیز حمایت کند‌.

 

 

دکتر احمدی نژاد همچنین از انجام اقدامات در راستای آموزش های هنگام ازدواج زوجین در سرفصل های متفاوت، بررسی چالش های موجود، حمایت از مادران باردار و دارای فرزند زیر دو سال، مهار سقط جنین، کاهش میزان سزارین،  راه اندازی مرکز تخصصی شماره ۲ و ۳ درمان ناباروری خبر داد.

 

 

وی اظهار کرد: در راستای سبدهای حمایتی مادران شیرده، دو هزار و ۱۰۰ نفر تحت پوشش قرار گرفتند که کارت شارژ ماهانه آنان بسیار کم و ۱۱۰ هزار تومان است که نیاز به بازنگری دارد.

 

 


دکتر احمدی نژاد همچنین از کسب رتبه هشتم دلنشگاه علوم پزشکی کرمان در موضوع جوانی جمعیت در کشور و تدوین اطلس باروری استان خبر داد که اختصاصی است و به عنوان الگوی کشوری ارائه شده است.

 

 

وی به کمبود متخصص بیهوشی، طب اورژانس و جراحی قلب اشاره و بیان کرد: دو متخصص بی هوشی امسال به استان کرمان داده شده که سهمیه شهرستان های رفسنجان و جیرفت بودند.

 

 

دکتر احمدی نژاد با اشاره به مشکل کمبود متخصص در بیمارستان کوهبنان گفت: حتی فارغ التحصیلان پزشکی بومی کوهبنان هم حاضر به خدمت در شهر خودشان نیستند و باید یک بسته تشویقی برای جذب متخصصان در مناطق محروم داشته باشیم.

 

 

دکتر ناصر عسکری‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان هم موضوع تشویق ماما و بهروزها را با هدف مواجهه مناسب با موضوع بارداری زنان مراجعه کننده به مراکز مربوطه مهم خواند‌.

 

 

فرماندار کوهبنان هم در این جلسه با اشاره به بی نتیجه ماندن پیگیری فراوان برای جذب متخصص زنان و زایمان در بیمارستان این شهرستان و بی نتیجه ماندن آن افزود: پاشنه آشیل بیمارستان جراحی، زنان و بیهوشی است.

 

 

وی اظهار کرد: تنها حدود ۱۰ درصد از ۱۰۵ زایمان سال گذشته در بیمارستان کوهبنان انجام شد و مابقی به شهرهای دیگر مراجعه کردند که این باعث بی رغبتی به باروری در این شهرستان است.


 

رضا حافظی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان از تهیه بسته های تشویقی برای خانواده های سه فرزند و بیشتر خبر داد و گفت: زمین های با مساحت 200 مترمربع برای هر یک از این خانواده ها باید باشد اما اراضی ما 250 مترمربع به بالا مساحت دارند.

 

 

وی افزود: تا 25 خرداد امسال سه هزار و ۵۳۳ خانوار دارای سه فرزند یا بیشتر ثبت نام کرده اند که سه هزار و ۴۱۰ نفر آنها تشکیل پرونده داده اند اما کسی برای ادامه روند کار نمی کند زیرا باید مابه التفاوت قیمت کارشناسی زمین را پرداخت کنند و چون خانواده ها توان پرداخت ندارند، دیگر مراجعه نمی کنند.

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان اعلام کرد: زمین برای واگذاری سه خانواده چهار قلو در استان در شهرستان های کرمان، زرند و فاریاب آماده واگذاری است.

کد خبر 1273466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha