اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه  همدان

مهدوی گفت:طرح نشاط معنوی از نیمه دوم تیر ماه در بقاع متبرکه همدان برگزار می شود

امیر مهدوی درگفت‌وگو با خبرنگار شبستان از شهرستان همدان  گفت:غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از راهکارهای موثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه در راستای پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان سازمان اوقاف و امور خیریه طرح تابستانی نشاط معنوی را در بقاع متبرکه برگزار می‌کند افزود: این طرح امسال  نیز مانند سنوات گذشته با همکاری مراکز افق و با هدف بهره گیری از فضای معنوی بقاع متبرکه ودر سطح امامزادگان و بقاع اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت دانش‌آموزان، استفاده از ابزارهای روز و روش‌های جذاب همانند ظرفیت فضای مجازی و ارتباط‌گیری مؤثر، زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق و مهارت‌افزایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در کلاس‌های طرح نشاط معنوی دانست.

مهدوی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی 14 تیر ماه شروع و تا اواخر مرداد ماه ادامه داد افزود: مخاطبین این طرح دانش‌آموزان رده سنی هشت تا ۱۸ سال هستند.

وی از برگزاری طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه شاخص همدان خبر داد و گفت:: کلاس‌های این طرح  شامل کلاس‌های آموزشی قرآن  شامل روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم، نقاشی و احکام  کلاس های مهارتی  ویژه دختران،کلاس های هنری شامل  خیاطی،  گلدوزی و... است.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه تعداد مربیان مجرب و  مبلغان بومی و اعزامی با این طرح همکاری دارند گفت: برگزاری برنامه های  اردویی و تفریحی وتجلیل از برترین های از برنامه های طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه همدان است.

وی در ادامه به سالروز ازدواج حضرت علی (ع)و حضرت فاطمه(س) در اول ذی الحجه اشاره کرد و گفت: همزمان با این ایام مبارک و هفته ازدواج برنامه های متنوعی نیز در بقاع متبرکه خواهیم داشت.

مهدوی افزود:  در ایام هفته ازدواج مبلغان بومی با  هدف ترویج فرهنگ ازدواج، پاسخگویی به سؤالات شرعی و دینی، مشاوره، ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی در بقاع حضور دارند.

 

وی اضافه کرد: در  هفته ازدواج سفره عقد رایگان در جوار شاهزاده حسین(ع) همدان پیش‌بینی شده است، زوج‌هایی که می‌خواهند در این هفته مبارک پیوند خود را شروع کنند می‌توانند با حضور در این بقعه متبرکه از این فضا استفاده داشته باشند.

 

مدیر روابط  عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان خاطرنشان کرد: در راستای کمک به زوج‌های جوان ۱۲۰ واحد مسکونی غاوقاف و امور خیریه در شهرستان همدان و هشت واحد مسکونی را در شهرستان ملایر در اختیار زوج‌های جوان قرار داده است، که این زوج‌ها با داشتن شرایط از این واحدها با مبالغ کم به صورت استیجاری استفاده می‌کنند.

کد خبر 1273532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha