تبیین درست راه اهل بیت (ع) مانع از سوء استفاده از تشکیلات اهل بیت می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین امامی گفت: اگر خط اهل بیت (ع) به درستی تبیین نشود عده ای می توانند به راحتی از تشکیلات اهل بیت سوء استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام منصور امامی،مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی،  در جمع فعالین هیئات مذهبی که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) بیان شده کسانی که کاری می‌کنند تا رابطه خداوند و بندگانش بهبود یابد و مودت بین آنها ایجاد شود، با این که نه شهید هستند و نه نبی، اما روز قیامت ملائکه به آن‌ها غبطه خواهند خورد و در منابری از نور خواهند نشست.

وی افزود: چنین کسانی با بیان دین و اوامر و نواهی الهی مردم را به اطاعت خداوند دعوت می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: سخن گفتن از هیئت، سخن گفتن از اهل بیت (ع) است، یعنی در تمام زندگی اهل بیت (ع) معیار و ملاک فقط خداوند بود و تمام شئون زندگانی حضرات معصومین (ع) جهاد بود که گاهی این امر با سیف و شمشیر محقق می شد و گاهی در قالب سخنرانی و تبیین بروز و ظهور پیدا می کرد.

وی ادامه داد: اهل بیت (ع) تمام زندگی خودشان را برای تبیین خط فکری حق و راه الهی صرف کردند و هر زمان خونشان ریخته شد، خطی شد برای مسیر الهی و هر زمان سخنی گفتند مسیر حق را از باطل جدا کردند.

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: بنی امیه به مردم توحید را می گفتند اما از شرک سخن نمی گفتند چون در این صورت مردم متوجه نمی شدند توحید واقعی کدام است، در حالیکه اهل بیت (ع) هم توحید را و هم شرک را به مردم تبیین می فرمودند، لذا اگر انسان راه درست و مسیر حق را از باطل نشناسد می شود همان مداح انگلیسی که به علما توهین کند، چنین مداحانی امام مرده را می خواهند نه امام حی و حاضر را.

وی خاطرنشان کرد: اگر خط اهل بیت (ع) به درستی تبیین نشود عده ای می توانند به راحتی از تشکیلات اهل بیت سوء استفاده کنند و احتمال دارد عده ای انواع اقسام فسق و فجور را انجام دهد اما خود را زیر پرچم امام حسین (ع) مخفی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اين که زیارت عاشورا مصداق تفسیری «لا اله الا الله» است، گفت: هیئت به این جهت کانون جهاد تبیین است که معارف حقه الهی را که موجب ببداری مردم است را تبیین می کند، و لذا در کربلا امام حسین (ع) در برابر دین بدون «لا اله الا الله» ایستادند، بنابراین لازمست با چشم تیز بین سیدالشهدا (ع) به مسائل نگاه کنیم.

وی افزود: هیئت امام حسین (ع) هم می خواهد ما را موحد واقعی کند و هم شرک شناس و جدا از شرک بار بیاورد، امام حسین هیچ وقت اجازه ندادند عده ای برای دنیای خودشان از دین کیسه بدوزند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی  تصریح کرد: دنیای امروز شرک پیچیده است و شرک امروز فقط آن آتئیستی نیست که با دین مخالفت می کند بلکه عده ای ظاهرا گرا و سر به سجود نیز هستند، هیئت باید هم اینها را بشناسد و هم به مردم معرفی کند و لذا چون برای امام حسین (ع) مهم بود در گودی قتلگاه هم حضرت تبیین کردند، کما این‌که حضرت علی (ع) در جنگ صفین خطبه خواند و هزاران نفر را از اردوگاه باطل جدا کردند، لذا هیئت باید مأمن و ماوایی باشد برای انسان ها، در مقابل کسانی که صف آرایی کرده‌اند تا حسین نفس را به گودی قتلگاه بکشانند و تشنه لب او را سر ببرند.

وی افزود: سال هاست که انگلیس هر وقت می خواهد فیلم درست کند روحانیت و هیئت مذهبی کلید واژه آن است و هیئتی باید این را متوجه باشد.

 
 
 
 
کد خبر 1273552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha