نمایشگاه کتاب استانی در زنجان دایر می شود

حسنی از برپایی نمایشگاه کتاب استانی در زنجان خبر داد و گفت: نمایشگاه کتاب یک رویداد فرهنگی خانواده محور است که تمامی گروه های سنی از این رویداد بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، امراله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در یکصد وهفدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به دستور جلسات شورای فرهنگ عمومی استان زنجان اشاره کرد و گفت: پاسداشت زبان فارسی در سنوات گذشته تدوین شده بود ولی مورد بی توجهی قرار گرفت از اینرو در این جلسه اهمیت پاسداشت زبان فارسی و عدم بکارگیری واژه ها و عناوین بیگانه مورد تاکید قرار دارد.

 

وی در ادامه از برپایی نمایگاه کتاب استانی خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از ابزارهای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

 

حسنی با یادآوری اینکه نمایشگاه کتاب یک رویداد فرهنگی خانواده محور است که تمامی گروه های سنی از این رویداد بهره مند می شوند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همواره در بیانات خود به اهمیت کتاب و کتابخوانی تاکید دارند از اینرو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در نظر دارد به منظور افزایش آگاهی و دانش در سطح استان یازدهمین نمایشگاه کتاب ناشران را با عنوان«دانایی و توسعه» در نیمه دوم مهرماه امسال برپا کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه همت دستگاه های اجرایی در برپایی این نمایشگاه مورد انتظار ما است، گفت: در تلاش هستیم تا این نمایشگاه را در بهترین مکان برپا کنیم.

 

مشاور استاندار زنجان در مردمی سازی نیز در سخنانی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که برشی از سند تمدن اسلامی است به بیانات رهبری در خصوص این بیانیه اشاره کرد و گفت: به فرموده ایشان جوانان محور محرکه حرکت به سمت تمدن اسلامی است.

 

مهدی رفیعی به دیدار رهبری با دانشجویان در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: رهبری به وظایف حلقه های میانی و جریان های مردمی تاکید دارند و عقب ماندگی ما در زمینه فرهنگی نیازمند به میدان آمدن حلقه های میانی است.

 

وی به شکل گیری نهادهای مردم محور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دهه 60 اوج مردمی سازی با نگاه محرومیت زدایی در ایران بود.

 

مشاور استاندار زنجان در مردمی سازی با یادآوری اینکه امروز نیز گروه های جهادی به منظور محرومیت زدایی در مناطق حاضر می شوند، گفت: برای حل مشکلات فرهنگی باید مردمی سازی را از طریق ساده سازی، کارهای بدون تشریفات و کاهش مداخله دولت و شکل گیری هسته های مردمی را در دستور کار خود قرار دهیم.

 

رفیعی با یادآوری اینکه بزرگترین گفتمان دولت سیزدهم مردمی سازی است، افزود: تحول مردم محور و ارتقا امید مردم به دولت اهداف کلان دولت مردمی است.

کد خبر 1273583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha