حساسیت به زبان فارسی در جامعه کم شده است

آیت الله خاتمی با بیان اینکه زبان فارسی هویت ما محسوب می شود، از ورود واژه های بیگانه در زبان فارسی ابراز نگرانی کرد و گفت: حساسیت به زبان فارسی در جامعه کم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان امروز در یکصد و هفدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با موضوع پاسداشت زبان فارسی و عدم بکارگیری واژه ها و عناوین بیگانه به ترویج زبان فارسی در میدان بدون اتکا به بیانیه تاکید کرد و گفت: زبان فارسی هویت ما محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه با مطالعه تاریخ استعمار و استثمار می بینیم که استعمار هر کشوری با تغییر زبان در گام اول رخ می دهد، تصریح کرد: با تغییر زبان هر جامعه مستعمره ای، هویت و فرهنگ مورد غفلت واقع می شود و فرهنگ مهاجم به نام دین در بین افراد جامعه نفوذ می کند.

 

امام جمعه زنجان با ابراز نگرانی از کاهش حساسیت ها به زبان فارسی در جامعه، خاطرنشان کرد: نوشته ها براساس گویش ها است و همین موضوع، زبان را در دراز مدت تهدید می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان با تسلیت سالروز شهادت امام جواد علیه السلام به فرموده پیامبرگرامی اسلام در خصوص این امام بزرگوار اشاره کرد و گفت: هر کس دوست دارد خدا را ملاقات کند ولایت محمد بن علی الجواد(ع) را بپذیرد.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه درمورد مقام معنوی امام جواد(ع) کم کاری شده است و ایشان از امامان باب الحوائج است، ادامه داد: امام جواد(ع) جوانترین امام ما شیعیان است و جوانان می توانند توسل و ارتباط قوی تری با ایشان داشته باشند.

کد خبر 1273586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha