برنامه های ارکستر سمفونیک تهران  از تیر ماه به صورت جدی آغاز می شود

عضو شورای هنری ارکستر سمفونیک تهران از آغاز جدی برنامه های ارکستر از تیر ماه خبر داد و گفت: من تاکید دارم تمرین و اجراها طبق برنامه ارکستر اجرا شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست آزمون نوازندگی ارکستر سمفونیک ظهر امروز یکشنبه 28 خرداد با حضور هادی آرزم و سید محمد میرزمانی اعضای شورای هنری ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت برگزار شد.

 

 

در این نشست «سید محمد میرزمانی»، آهنگساز و عضو شورای هنری ارکستر سمفونیک تهران با تقدیر از اعضای شورای ارکستر سمفونیک و نوازندگان گفت: تمامی برنامه های ارکستر سمفونیک تهران در سال گذشته اجرا شد و آخرین اجرای آن  در جشنواره موسیقی فجر بود  اجرای قوی بود.

 

 

محمد میرزمانی با اشاره به قوانینی که باعث شد بسیاری از نوازندگان پیشکسوت ارکستر سمفونیک تهران بازنشسته شوند، گفت: بحث تاسف انگیز این است که نوازندگان پیشکسوت را از دست دادیم قوانینی تصویب شد که بازنشستگان نتوانستند با ما ادامه همکاری بدهند ولی ما در جلسات متعدد در شورای هنری تاکید کردیم که از اساتید و پیشکسوتان استفاده کنیم و این خلا را در ارکستر سمفونیک را پر کنیم و انشاءالله در جلسات بعدی توافق شود که در دوره جدید فعالیت ارکستر سمفونیک از اساتید پیشکسوت استفاده شود.

 

 

عضو شورای هنری ارکستر سمفونیک تهران  تاکید کرد: برگزاری این آزمون ها یک هشداری است که در نوازندگان انگیزه ای ایجاد شود که کارشان را ارتقا دهند.

 

 

سید محمد میرزمانی درباره رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران توضیح داد: ارکستر سمفونیک تلاش کرد بهترین رهبر را انتخاب کند و آقای نصیر حیدریان یکی از بهترین رهبرهایی بود که انتخاب شد و بهترین برنامه ها را ارایه کرد و کار ارکستر  در زمان ایشان خوب پیش رفت، متاسفانه در کشور گرفتار حاشیه ای شدیم و آقای نصیر حیدریان را از دست دادیم. ایشان یکی از بهترین رهبرهایی بود که می توانست نتایج خوبی را برای ارکستر ببار بیاورد، وقتی ایشان نیامدند ما مجبور شدیم رهبر دیگری را انتخاب کنیم و در جشنواره آقای صهبایی با ارکستر کار کردند و قرار شد که ایشان با ارکستر کار کنند، آقای صهبایی هنرمند شاخصی هستند و سال ها در کشورهای دیگر فعالیت های درخشانی داشتند.

 

 

عضو شورای هنری ارکستر سمفونیک تهران از آغاز برنامه های ارکستر از تیر ماه خبر داد و گفت: درباره ارکستر حواشی ایجاد شد و تعللی در برنامه ها ایجاد شده است اما از تیر ماه برنامه های ارکستر به صورت جدی آغاز می شود و من تاکید دارم تمرین و اجراها طبق برنامه ارکستر اجرا شوند.

 

 

وی ابراز امیدواری کرد:  امیدوارم در ماه های آتی شاهد اجرای برنامه های ارکستر سمفونیک تهران باشیم و همچنین این ارکستر در محرم و صفر برنامه های ویژه ای اجرا خواهد کرد.

 

 

 

کد خبر 1273611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha