پوشش حداکثری بیمه با نگاه انقلابی و رویکرد جهادی در دولت یازدهم محقق شد

برقراری با بیان اینکه از سال گذشته با نگاه انقلابی و رویکرد جهادی پوشش حداکثری مدنظر قرار گرفته است، گفت: طی دو سال اخیر ۵۵۰ هزار نفر جذب بیمه شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، دکتر بیت اله برقراری امروز 28 خردادماه 1402، در دیدار با استاندار مرکزی با اشاره به اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر براساس اصل 29 قانون اساسی دولت مکلف به بیمه کردن آحاد جامعه است، گفت: بر همین اساس برای پوشش بیمه ای کشاورزان، روستائیان و عشایر و ساکنین شهرهای کمتر از 20 هزار نفر، در سال 1384 صندوق به عنوان مولود انقلاب اسلامی تاسیس شد.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر جامعه هدف این صندوق را 30 میلیون نفر دانست و افزود: با توجه به اختیاری بودن ثبت نام در این بیمه، تا پیش از استقرار دولت سیزدهم، میزان جذب این بیمه یک میلیون و 300 هزار نفر بوده است، اما از سال گذشته با نگاه انقلابی و رویکرد جهادی پوشش حداکثری مدنظر قرار گرفت و طی دو سال اخیر 550 هزار نفر جذب بیمه شدند.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز 318 هزار نفر جذب جدید در صندوق صورت گرفته است، ادامه داد: با کار عادی نمی توان این پوشش حداکثری را انجام داد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بودجه 1500 میلیارد تومانی سال گذشته با مساعدت دولت امسال به 4 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، اظهار کرد: به هر میزان که خدمات صندوق تبیین شود، دستاوردهای بیشتری را خواهیم داشت.

 

برقراری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در این صندوق دولت دو برابر حق بیمه را پرداخت می کند، اظهار کرد: می توان عشایر، روستائیان و کشاورزان را با اطلاع رسانی درست جذب کرد.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به خرید 10 درصد سهام پالایشگاه شازند به ارزش 28 هزار میلیارد تومان توسط صندوق، گفت: این سرمایه گذاری صندوق در پالایشگاه شازند تا امروز بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان سود به همراه داشته است و سود این سرمایه گذاری یکی از منابع درآمدی صندوق به شمار می رود.

 

برقراری با تاکید بر اینکه همه تلاش خود را برای ارائه خدمت به بیمه شدگان خود بکار می گیریم، گفت: بیمه بودن این عزیزان آینده روشن و امنیت کشور را به دنبال خواهد داشت و قطعا جلوی فقر، آسیب های اجتماعی، از کار افتادگی های دوران سالخوردگی گرفته می شود.

 

این مقام مسئول صندوق بیمه روستائیان و عشایر را آبروی نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: پایداری صندوق در تمامی اقدامات در اولویت قرار گرفته است.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر همچنین با اشاره به اینکه جامعه هدف این صندوق در استان مرکزی 160 هزار نفر هستند، گفت: حدود 80 هزار نفر بیمه شده اند،  12 هزار مستمری بگیر فعال وجود دارد و از بین 31 استان، رتبه ششم در اختیار استان مرکزی قرار دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: با فرهنگ سازی مناسب و تبیین خدمات صندوق می توان جذب بیمه شده در صندوق را ارتقا بخشید.

 

استاندار مرکزی نیز در این دیدار برای گفتمان سازی و تشویق روستائیان برای بیمه شدن توسط صندوق و استفاده از ظرفیت خیرین برای بیمه شدن کشاورزان، روستائیان و عشایر قول مساعد داد.

کد خبر 1273623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha