رشد ۲۸ درصدی سرمایه گذاری اقتصادی در خراسان جنوبی

اشرفی گفت: در دولت سیزدهم بالغ بر هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری اقتصادی در خراسان جنوبی انجام شده که نسبت به مدت مشابه ۲۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی- امروز (۲۸ خرداد) در شورای اداری استان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما در خراسان جنوبی بسترسازی برای امور اقتصادی و امیدآفرینی است.

 

وی ادامه داد: در ۱۸ ماه گذشته استقرار دولت سیزدهم بالغ بر هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در خراسان جنوبی انجام شده که نسبت به مدت مشابه ۲۸ درصد افزایش داشته است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی ضمن انتقاد از برخی بانک های خصوصی فعال در استان، افزود: برخی از این بانک ها در توسعه اقتصادی استان نقش ایفا نمی کنند.

 

اشرفی بیان داشت: با این وجود در دو سال گذشته بانک های خراسان جنوبی بالغ بر سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه پروژه های اقتصادی تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

 

وی با اشاره به پرداخت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی در حوزه فرزندآوری و ۶۲۲ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در استان، عنوان کرد: در حوزه بانکی استان علی‌رغم همه نقدهایی که داریم اما رشد ۳۴ درصدی در پرداخت تسهیلات داشتند.

 

معاون استاندار با بیان اینکه در ثبت اشتغال در سامانه رصد رتبه دوم کشور را داریم، افزود: تا قبل از دولت سیزدهم ۲۱۹ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات در بخش کشاورزی خراسان جنوبی داشتیم که این آمار در دولت سیزدهم به بالغ هزار میلیارد تومان رسیده که حدود ۴.۶ درصد افزایش داشته است.

 

اشرفی با اشاره به افزایش ۱۰۱ درصدی سامانه‌ها نوین آبیاری، ادامه داد: همچنین احیای و مرمت قنوات از ابتدای دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه آن ۴۲۳ درصد افزایش داشته است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات دولت در توزیع عادلانه یارانه‌ها، بیان کرد: توزیع گوشت مرغ منجمد در یکی- دو ساله فعالیت دولت سیزدهم در خراسان جنوبی ۲.۸ درصد افزایش داشته است.

 

وی با بیان اینکه در دولت قبل ۹۰۰ تن مرغ منجمد عرضه شد اما در دولت سیزدهم تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۸۶۲ تن توزیع شده است، افزود: همچنین در دولت سیزدهم، هشت هزار و ۶۶۸ تن برنج تنظیم بازار در استان توزیع شده است.

 

اشرفی از افزودن ۵۴۰ تن آرد به سهمیه خراسان جنوبی در سال گذشته خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و معدن و تجارت استان قبل از دولت سیزدهم پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که  اکنون به ۱۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

 

معاون استاندار به تولید کنستانتره طبس، آهن اسفنجی، شمش طلای خوسف و نهبندان و تولید مس نهبندان و قاینات در این مدت اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در استان در دولت سیزدهم ۱۱ درصد افزایش داشته است.

 

وی از اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: بالغ بر ۲ هزار فروشگاه استان به سامانه کالا برگ الکترونیک متصل شدند.

 

اشرفی به آمار بیکاری در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: نرخ بیکاری در این استان ۷.۵ درصد است و جزو هشت استان برتر کشور در این زمینه هستیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: این استان برای پذیرش مبادلات تجاری آمادگی کامل دارد تا بتوان از این ظرفیت و هم‌افزایی به نفع مردم استفاده کنیم.

 

 

 

 

 

کد خبر 1273633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha