معرفی طرح «ایجاد پل های صلح و تفاهم میان شرق و غرب» در سازمان ملل

دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمانان در سخنرانی خود در جمع مقامات سازمان ملل متحد، طرح این اتحادیه با عنوان «ایجاد پل های صلح و تفاهم میان شرق و غرب» را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « egypttoday»، «محمد بن عبدالکریم آل عیسی»، دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمانان (MWL) و رئیس انجمن علمای مسلمان، در سخنرانی خود در جمع مقامات سازمان ملل متحد، نمایندگان نمایندگی‌های دائمی و رهبران مذهبی، طرح این اتحادیه با عنوان «ساختن پل های صلح و تفاهم میان شرق و غرب» را معرفی کرد.

 

 این اقدام در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک و با مشارکت رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد « Csaba Kőrösi»، میگل موراتینوس، نماینده عالی اتحاد تمدن ها؛ «آرتور ویلسون»، مشاور ویژه چندفرهنگی و مذاهب در سازمان ملل متحد و با حضور رهبران ارشد سازمان ملل متحد، نمایندگان نمایندگی‌های دائمی کشورهای عضو سازمان ملل متحد، رهبران مذهبی از فرقه ها، ارگان ها، سازمان های جامعه مدنی و دانشگاه های مختلف انجام شد .

 

دکتر عیسی در سخنرانی افتتاحیه خود بر اهمیت تقویت اتحاد تمدن‌ها تاکید کرد و اذعان داشت که هر تمدنی هویت خاص خود را دارد و باید حق وجود آن را بدون توجه به مخالفت‌ها درک کرد.

 

وی افزود: در این موضوع از اهمیت تقویت اتحاد تمدنی خود صحبت می کنیم و به این ترتیب، تمدن های شرق و غرب برجسته می شود.

 

عیسی همچنین گفت:منظور ما از تمدن مجموعه ای از عقاید و رفتارهایی است که اعتقادات و رفتارهای مردم را تشکیل می دهد و نه افراد، گروه ها یا بلوک های خصوصی خاص که نماینده مردم نیستند.

 

دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان بر ارتباط برای آشنایی و همکاری بین امت ها و اقوام که یک دعوت الهی در همه احکام آسمانی به ویژه در اسلام است، تاکید کرد.

 

وی در این باره گفت: ما باید به حکمت الهی در تنوع و تفاوت های اجتناب ناپذیر این زندگی، احترام بگذاریم و در این مسیر که یک مسیر انسانی است با هم متحد باشیم.

کد خبر 1273705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha