ترخیص دارو به صورت ۹۰ درصدی از گمرکات کشور در حال انجام است

رییس کل گمرک کشور با بیان اینکه حقوق گمرکی کالاها و داروهای پزشکی از ۴ به یک درصد کاهش یافته است، گفت: ترخیص دارو به صورت ۹۰ درصدی از گمرکات کشور در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، محمد رضوانی فر در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه 29 خرداد و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت در مورد بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی گفت: حقوق ورودی دارو مواد اولیه و تجهیزات مصرفی پزشکی، مواد اولیه و خطوط شیمیایی تولید امسال از 4 به یک درصد کاهش پیدا کرد. این عدد برای داروهای ساخته شده و شیر خشک نیز از 4 به یک درصد کاهش پیدا کرد.

 

رییس کل گمرک با بیان اینکه ترخیص دارو به صورت 90 درصدی در حال انجام است، اظهار داشت: ترخیص دارو فقط برای دارو بوده و در مورد مواد اولیه در جلسه ای که با حضور رییس مجلس داشتیم نرخ پایه ضمانت نامه ها 500 میلیون تومان بود که آن را به 200 میلیون تومان کاهش دادیم تا شرکت ها بتوانند از این امکان استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه مقرر شد بابت مالیات بر ارزش افزوده شرکت ها ضمانت نامه داشته باشیم، گفت: مقرر شد تجهیزات دارویی با حداقل اسناد ترخیص شود و این موضوع با همراهی مسئولان وزرات بهداشت انجام شد.

 

رضوانی فر با بیان اینکه امکان پرداخت نسیه دارو فراهم شده است، گفت: ظرفیتی در ماده 42 قانون امور گمرکی ایجاد شده که با تضمین بالاترین مقام اجرایی این امکان وجود دارد که اگر اسناد و مدارک کامل نباشد ترخیص انجام شود که از این ظرفیت طی ساه ماه گذشته استفاده شد که بالاترین استفاده از این ظرفیت در مورد شرکت سرم سازی رازی بود که با تعهد وزیر ترخیص شد.

 

وی با اشاره به مشکلات شرکت های دارویی در مورد تکمیل خطوط تولید گفت: ما با استفاده از ظرفیت بند یک ماده 38 قانون صادرات و واردات امکان ترخیص لوازم یدکی و تجهیزات مصرفی صنعت خودرو بدون ثبت سفارش را فراهم کردیم که توقفی در خطوط تولید از این بابت به وجود نیاید.

کد خبر 1273721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha