هشدار شهردار لندن نسبت به خطر تروریسم در سالگرد حمله تروریستی به مسجد «فینزبری پارک»

شهردار لندن در ششمین سالگرد حمله تروریستی به مسجد «فینزبری پارک» هشدار داد که تهدید تروریسم هنوز بسیار واقعی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thenationalnews»،صادق خان، شهردار لندن در ششمین سالگرد حمله تروریستی به مسجد «فینزبری پارک» هشدار داد که تهدید تروریسم هنوز بسیار واقعی است.

 

«دارن آزبورن» در 19 ژوئن 2017 اندکی پس از نماز مغرب و عشاء ماه رمضان با یک ون نمازگزاران را در مقابل مسجد «فینزبری پارک» هدف قرار داد؛ مکرم علی 51 ساله را کشت و 11 نفر دیگر را مجروح کرد.

 

آزبورن، اهل کاردیف در فوریه 2018 به اتهام قتل مرتبط با تروریسم مجرم شناخته شد و به حبس ابد محکوم شد.

 

«محمد محمود»،یکی از رهبران اسلامی که پس از این حمله به خاطر آرام کردن هموطنان مسلمان و جلوگیری از اقدامات متقابل مورد تحسین قرار گرفت، بعدا برای ارائه خدمات به جامعه در لندن به عضویت «نشان امپراطوری بریتانیا» درآمد.

 

آقای خان گفت که واکنش جامعه محلی به این حمله نشان داد که لندنی‌ها همیشه کنار هم خواهند ایستاد.

 

وی افزود: فکر من با خانواده و دوستان مکرم علی است که به طرز فجیعی جان خود را از دست داد و همه کسانی که در حمله تروریستی پارک فینزبری شش سال پیش مجروح شدند.

 

شهردار مسلمان لندن گفت: روش واکنش جامعه محلی به این حمله نشان داد که چگونه لندنی‌ها همیشه در برابر نفرت و تفرقه کنار هم خواهند ایستاد و کسانی که می‌خواهند به شیوه زندگی ما آسیب برسانند، هرگز موفق نخواهند شد.

وی افزود: تنوع غنی لندن بزرگترین نقطه قوت ماست و ما هرگز تحت تأثیر تروریسم قرار نخواهیم گرفت.

 

شهردار لندن تصریح کرد: تهدید در حال تحول تروریسم هنوز بسیار واقعی است، به همین دلیل است که من با سرمایه گذاری بی سابقه در پلیس و تامین مالی پروژه های مهمی که به جوامع ما کمک می کند تا در برابر همه اشکال نفرت ایستادگی کنند تا بتوانیم لندن امن‌تری بسازیم، به اقدامات خود ادامه می دهم.

 

«رزینا اختر»، دختر مکرم علی در مراسم یادبود سال گذشته در مسجد فینزبری پارک گفت که پدرش یکی از مهربان ترین انسان هایی بود که هر انسانی می‌تواند ملاقات کند؛ او همیشه لبخند بر لب داشت و دیگران را خوشحال می‌کرد.

 

رزینا گفت: او شوهری دلسوز، پدری دوست‌داشتنی و پدربزرگی مهربان بود که همه او را می‌ستودند و مرگش یک سیاهچاله برای همه آنهایی که ماندند بر جای گذاشت.

کد خبر 1273738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha