برگزاری «جشن‌های وصال» از برنامه‌های شاخص امسال هفته ازدواج در آذربایجان‌غربی است

زمان‌زاده گفت: هفته ازدواج امسال با شعار «ازدواج آسان و آسمانی» طی روزهای ۳۰ خرداد تا ۴ تیرماه خواهدبود و برگزاری «جشن‌های وصال» از برنامه‌های شاخص امسال هفته ازدواج در آذربایجان‌غربی است.

لیلا زمان‌زاده،سرپرست گروه ساماندهی امور جوانان معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، با بیان اینکه هفته ازدواج امسال با شعار «ازدواج آسان و اسمانی» طی روزهای ۳۰ خرداد تا ۴ تیرماه خواهدبود، گفت: برگزاری «جشن‌های وصال» از برنامه‌های شاخص امسال هفته ازدواج در آذربایجان‌غربی است.

وی در خصوص روزشمار هفته ازدواج امسال گفت: سه‌شنبه ۳۰ خرداد با عنوان «ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار» چهار شنبه ۳۱ خرداد با عنوان «ازدواج؛ حس خوب زندگی»، پنج‌شنبه یک تیرماه با عنوان «ساده بود؛ شیرین ماند»، جمعه ۲ تیرماه با عنوان «سخت بگیری؛ سخت می گذره»، شنبه ۳ تیرماه با عنوان «ازدواج، مسیر آرامش و خوشبختی» و یکشنبه ۴ تیرماه با عنوان «آموزش، مشاوره، زندگی آگاهانه» نام گذاری شده است.
 
زمان‌زاده ادامه داد: مهم ترین اهداف این هفته، بزرگداشت روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به منظور الگوسازی برای ازدواج جوانان، تسهیل ازدواج جوانان با مشارکت های عمومی و مردمی، مقابله با رسومات نوظهور و تشریفات دست و پا گیر، معرفی الگوهای ازدواج ساده و ترویج استفاده از کالای ایرانی در جهیزیه زوجین در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها است.
 
وی گفت: حمایت از راه اندازی پویش‌های جوانان با موضوعاتی همچون (حذف مراسم های بازدید از جهیزیه نوعروس)، ساده زیر یک سقف ( معرفی الگوهای ازدواج ساده و موفق)، جریان سازی فرهنگی جهت همکاری منسجم ملی در امر ازدواج جوانان، ترویج فرهنگ ازدواج بهنگام، آگاهانه؛ آسان و پایدار، ترویج فرهنگ مشاوره ازدواج و خانواده، افزایش آگاهی‌های مورد نیاز جوانان و والدین در موضوع ازدواج و خانواده و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای غیردولتی و خیرین برای حمایت از ازدواج جوانان از دیگر اهداف این هفته است.
 
سرپرست گروه ساماندهی امور جوانان معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بیان کرد: از دیگر برنامه های  مهم  امسال هفته ازدواج در استان آذربایجان‌غربی،  برگزاری مشاوره‌های رایگان توسط مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده است.
 
وی خاطر نشان کرد: تجلیل از فعالین و خادمین حوزه ازدواج و برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج توسط سمن‌ها و مراکز مشاوره ازدواج وتحکیم خانواده از دیگر برنامه‌های این هفته خواهدبود.
کد خبر 1273748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha