کنگره سراسری شعر دفاع مقدس  بین المللی شد/ استقبال از  بخش های  جدید شهدای روحانیت و  مدافع امنیت  کنگره

دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس از بین المللی شدن و افزودن بخش مقاومت به این کنگره خبر داد و گفت: دو محور جدید شهدای روحانیت و شهدای مدافع امنیت با استقبال خوبی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست رونمایی از پوستر بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس پیش از ظهر امروز دوشنبه 29 خرداد با حضور علی اصغر جعفری، معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس، سردار عباس بایرامی رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و حجت الاسلام محمدحسین انصاری نژاد دبیر علمی کنگره شعر دفاع مقدس در  سالن اجتماعات بنیاد راهیان نور برگزار شد.

 

 

در این نشست حجت الاسلام «محمدحسین انصاری نژاد»، دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس با اشاره به سیاستگذاری های کنگره سراسری شعر دفاع مقدس گفت: کنگره شعر دفاع مقدس مثنوی بود که 8 سال برگزار نشد؛ روزگاری که این کنگره در استان ها برگزار می شد بر بسیاری از کنگره ها تاثیر گذار بود؛ پس از 8 سال، سال گذشته سعی کردیم رویکرد جدید و چشم انداز جدیدی را برای کنگره ترسیم کنیم.

 

 

وی افزود: دبیر علمی کنگره را از بین شاعران برجسته استان ها و در هر استان 3 داور انتخاب کردیم و سروده ها در استان ها با دقت نظر داوری شد. 8 هزار اثر به جشنواره رسید و 500 اثر که آثار شاخصی بودند به کنگره ملی راه پیدا کردند و در جشنواره استانی برگزیدگان و پیشکسوتان تجلیل شدند.

 

 

دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس با اشاره به اضافه شدن محورهای جدید به این کنگره گفت: در حوادثی که سال گذشته رخ داد دو محور شهدای شاهچراغ و  ایران قوی به کنگره اضافه شدند که آثار بسیار خوبی با این دو موضوع دریافت شد و فصلی از کتاب شعر کنگره را به خود اختصاص داد. همچنین در کنگره امسال دو محور شهدای روحانیت و شهدای مدافع امنیت اضافه شده است که مورد استقبال خوبی قرار گرفته است و برای هر محور 2 داور داریم که در مجموع 20 داور در جشنواره حضور دارند.

 

 

حجت الاسلام «محمدحسین انصاری نژاد» اظهار کرد: در بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس بعد مقاومت و بین المللی نیز اضافه شده است و کارگروه ادبیات عرب دانشگاه شیراز اعلام آمادگی کرده است که فراخوان آن را به زبان عربی به کشورهای منطقه اعلام کنند.

 

 

دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس گفت: تولید فیلم شعرخوانی اساتید پیشکسوت و برگزاری میزگردهایی درباره شعر انقلاب و دفاع مقدس از دیگر برنامه های بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس است.

 

 

کد خبر 1273771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha