چهار کارگاه آموزشی صنایع دستی در شیروان برپا شد

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان گفت: به مناسبت هفته صنایع دستی، چهار کارگاه آموزشی صنایع دستی برای علاقه‌مندان و متقاضیان این حوزه در شیروان برپا شد.

حمید رازقی- سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: کارگاه آموزشی در رشته های معرق چوب و تولیدات دست دوز چرمی در محل اداره زندان، سفال سرامیک در کارگاه برکه و گلیم در مسجد امام جعفر صادق(ع) در حال برگزاری است.

 

وی خاطرنشان کرد: کارگاه های مزبور از هفته گذشته آغاز و به مدت یکماه برای هنرجویان ادامه خواهد داشت که در دو شیفت صبح و عصر توسط چهار مربی حرفه آموز و فعال در این رشته ها انجام خواهد شد.

 

رازقی در خصوص تعداد متقاضیان شرکت کننده عنوان کرد: این آمار بستگی به تعداد مراجعه کنندگان روزانه دارد که در پایان دوره مشخص خواهد شد و به تمام هنرجویان پس از یک ماه گواهی نامه مهارت اعطاء خواهد شد.

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان اضافه کرد: کارگاه های آموزشی براساس اعتبارات هر ساله این سازمان برگزار می شود و تاکنون استقبال خوبی از آن شده است، بانوان علاقه بسیاری به فراگیری رشته های صنایع دستی دارند و موفق به خلق آثار خوبی در این زمینه شدند.

 

رازقی تصریح کرد: در استان گنجینه فرهنگ ها و این شهرستان، صنایع دستی با کیفیت، رنگ های متنوع و شاد، استفاده از مواد اولیه مرغوب همیشه زبانزد سایر استان ها بوده و در نمایشگاه هایی که برگزار می شود فروش آثار هنرمندان مورد استقبال خوبی از سوی خریداران قرار می گیرد.

 

وی بیان کرد: برگزاری چنین کارگاه هایی موجب یادگیری، آموزش، توانمندسازی، اشتغال و کسب درآمد بسیاری از هنرمندان فعال در این عرصه خواهد شد.

 

 

کد خبر 1273813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha