برگزاری کلاس های سبک زندگی با موضوع «ازدواج آسان»

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: کلاس های سبک زندگی با موضوع ازدواج آسان و فرزندآوری در محل آستان مقدس امامزاده نقی الهادی علیه السلام شیروان برگزار شد.

سعید علیپور- مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: کلاس های سبک زندگی برای بانوان متقاضی و علاقه مند از 25 خردادماه آغاز شده و به مدت یکماه ادامه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به اهمیت موضوعات مربوطه و تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص خاطرنشان کرد:  هرچند مشکلات اقتصادی و معیشتی طی سال‌های اخیر بخشی از عوامل کاهش سرعت رشد جمعیت بوده، اما نباید از کنار مسائل فرهنگی و عدم آگاهی خانواده‌ها از خطرات کم فرزندی گذشت.

 

علیپور عنوان کرد: فرزند آوری و افزایش جمعیت برای هر جامعه از اهیمت بالایی برخوردار است که اگر آن فرصت از دست رود کشور وارد بحران پیری جمعیت می‌شود و تا سال‌ها با این بحران دست و پنجه نرم خواهد کرد.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان بیان کرد: بی توجهی به مباحث فرهنگی و عدم آگاه سازی مردم از خطرات کاهش جمعیت دو عامل اصلی برای وضعیت کنونی است.

 

علیپور تصریح کرد: کاهش فرزندآوری در ابعاد مختلف در آینده کشور تاثیر به سزایی دارد که خالی شدن جامعه از نیروی کار برای مراقبت، حمایت، معیشت سالمندان مانند پرستار، فیزیوتراپ و دیگر مسائل از مهم ترین دلایل آن است.

 

 

 

 

کد خبر 1273851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha