خداوند متعال ازدواج را برای رسیدن به کمال انسانی قرار داد

هاشمیان به عدم سلامتی و صحت زندگی‌های غیر دینی و در چارچوب لذایذ مادی اشاره کرد و گفت:آموزه‌های دین اسلام، در مورد تشکیل خانواده و ازدواج، نشان می‌دهد که هدف اسلام از بحث همسرگزینی، به کمال رسیدن و تجربه آرامش در زندگی است.

 سیده علویه هاشمیان- مشاور خانواده مرکز تخصصی ریحانه الرسول(س) جویبار، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از مازندران، ضمن تبریک فرارسیدن اول ماه ذی الحجه، که مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) می‌باشد، ازدواج را از جمله حکمت‌های خداوند دانست و اظهار کرد: در دنیای امروز، بشر در جستجوی آرامش است که خداوند متعال به این نیاز فطری او پاسخ داد و ازدواج را مامنی برای رسیدن به این آرامش در زندگی قرارداد.

 

 

وی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: خداوند در قرآن از واژه زیبای « لتسکنوا » برای ازدواج استفاده کرده، یعنی انسانی که همسر اختیار می‌کند، به چنان آرامش روحی دست می یابد که دیگر از تلاطم و سردرگمی‌های قبل از آن خبری نیست.

 


هاشمیان با اشاره به الگوهای دینی و سبک زندگی بزرگان دین، از ازدواج حضرت علی‌(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) به عنوان یک اسوه و خانواده متعالی یاد کرد و افزود: بهترین الگوی زندگی در امر ازدواج، حضرت علی(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) هستند که با نگاه به چهره یکدیگر غم از دل شان زدوده می‌شد که این، اصلی‌ترین ثمره یک ازدواج موفق است.

 


وی در ادامه با اشاره به انواع سبک‌های ازدواج در جهان، بیان کرد: متاسفانه بشر امروز با پناه بردن به ازدواج‌های نامتعارف و متعارض با فطرت انسان، مانند ازدواج سفید و... خود را از داشتن زیستی عفیفانه و زندگی سرشار از آرامش محروم کرده و لذتی از حیات خود نمی برند، چراکه سرگرم لذت‌های زودگذر شده و با این سبک زندگی خود را گرفتار رنج و عذاب، سردرگمی و بی هویتی می‌کند.

 


هاشمیان به عدم سلامتی و صحت زندگی‌های غیر دینی و در چارچوب لذایذ مادی اشاره کرد و گفت: آموزه‌های دین اسلام، در مورد تشکیل خانواده و ازدواج، نشان می‌دهد که هدف اسلام از بحث همسرگزینی، به کمال رسیدن و تجربه آرامش در زندگی است، طبیعتا این هدف در سبک ازدواج‌های انحرافی در غرب محقق نخواهد شد.

کد خبر 1273889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha