۱۸ درصد متقاضیان در خراسان جنوبی موفق به دریافت وام ازدواج شدند

قناد با بیان اینکه در دو ماهه ابتدای امسال چهار هزار و ۴۱۴ نفر در استان متقاضی دریافت وام ازدواج بودند، گفت: تاکنون ۱۸ درصد متقاضیان توانستند تسهیلات ازدواج را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی قناد- معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی- امروز (۳۰ خرداد) در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های هفته ازدواج اظهار کرد: ستادهای ساماندهی امور جوانان و کمیته‌های ذیل آن در مرکز استان و شهرستان‌های با موضوع ازدواج برگزار شده است که اهم مصوبات آن برگزاری جشن وصال در تمام شهرستان و اقدامات فرهنگ‌ساز در هفته ازدواج و تقسیم‌کاری بین دستگاهی بوده است.

 

وی از برگزاری جشن وصال امشب ۳۰ خرداد ماه در فرهنگسرای بیرجند خبر داد و گفت: در این مراسم از ۱۹ فعال نمونه در حوزه‌های امامت‌جمعه، امام جماعت مسجد، استاد و مربی، مسکن‌ساز، خیر تامین‌کننده جهیزیه، مشاور ازدواج، واسطه‌گر ازدواج، پایگاه‌ بسیج، سازمان مردم نهاد، دانشجو، کارگر، توان‌یاب، ورزشکار، جانباز، زوج نمونه، خبرنگار و تهیه‌کننده تجلیل می‌شود.

 

قناد ادامه داد: به مناسبت گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) جشن‌های بزرگ وصال در ۱۱ شهرستان استان و شهر درح سربیشه برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: برگزاری گلریزان جهت تهیه جهیزیه زوجین غیروابسته‌ به نهادهای دولتی و حمایتی شهرستان مرزی نهبندان در جشن وصال بیرجند برنامه‌ریزی شده است.

 

وی از برگزاری طرح همیار خانواده از عیدفطر تا عید غدیر در خراسان‌ جنوبی خبر داد و گفت: این طرح در راستای ترویج و فرهنگ‌سازی مشاوره قبل از ازدواج برای پایداری و زندگی بادوام زناشویی اجرا می‌شود.

 

قناد با بیان اینکه سال گذشته ۷۷ درصد متقاضیان وام ازدواج موفق به دریافت وام شدند، عنوان کرد: در دو ماهه ابتدای امسال ۱۸درصد متقاضیان توانستند تسهیلات ازدواج را دریافت کنند.

 

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: در مدت یاد شده چهار هزار و ۴۱۴ نفر در استان متقاضی دریافت این تسهیلات بودند که ۷۹۵ نفر موفق به دریافت وام شدند.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۶۱۹ نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج در استان هستند.

 

قناد با اشاره به اینکه ۲۰ کارگاه رایگان پیش از ازدواج در خراسان جنوبی در هفته ازدواج برگزار می‌شود، یادآور شد: سال گذشته ۴۵۱ مشاوره رایگان با اختصاص ۱۴۱ میلیون تومان انجام شده است.

 

 

کد خبر 1273947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha